Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorKangro, Andrisen_US
dc.contributor.authorGeske, Ritaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:56:12Z
dc.date.available2015-01-12T06:56:12Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other33084en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/5192
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumusen_US
dc.description.abstractSākumskolas skolēnu dabaszinātņu sasniegumus ietekmējošie valsts līmeņa faktori starptautiskajos salīdzinošajos pētījumos izglītības vadības skatījumā Promocijas darba mērķis ir, veicot vairāku valstu datu salīdzinošo analīzi, atrast valsts līmeņa faktorus, kuri ietekmē Latvijas ceturto klašu skolēnu vidējos sasniegumus dabaszinātnēs. Darbā analizēti TIMSS dalībvalstu sociāli ekonomiskie, demogrāfiskie un politiskie faktori, kuri ietekmē skolēnu vidējos sasniegumus. Konstatēts, ka Latvijas skolēnu augstos sasniegumus nosaka izglītības sistēmas raksturojošie faktori. Veicot piecu valstu sākumskolas dabaszinātņu mācību grāmatu analīzi, tika pierādīts, ka TIMSS testam atbilstošais mācību saturs un tā sadalījums, kā arī Latvijas mācību grāmatu salīdzinoši augstā kvalitāte ir viens no Latvijas skolēnu augsto sasniegumu iemesliem.en_US
dc.description.abstractCountry Level Factors that Affect the Achievements of Primary School Students in Science in International Comparative Studies from Education Management Perspective The aim of this doctoral thesis was to find country level factors affecting average achievements of Latvian fourth graders in Science. Panel data regressions were used to analyze socioeconomic, demographical and political factors that affect achievements of students for countries. The high achievements of Latvian students were explained by factors characterizing the education system. The analysis of Science textbooks for primary school in five countries proved that one of the reasons for the high achievements of Latvian students was the content and breakdown of textbooks that correspond to TIMSS test, as well as the relatively high quality of Latvian textbooks.en_US
dc.language.isolaven_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIzglītības vadībaen_US
dc.subjectEducation, Primary
dc.subjectSākumizglītība
dc.subjectNatural history (Study and teaching)
dc.subjectDabaszinātnes (Mācīšana un mācīšanās)
dc.titleSākumskolas skolēnu dabaszinātņu sasniegumus ietekmējošie valsts līmeņa faktori starptautiskajos salīdzinošajos pētījumos izglītības vadības skatījumāen_US
dc.title.alternativeCountry Level Factors that Affect the Achievements of Primary School Students in Science in International Comparative Studies from Education Management Perspectiveen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige