Apstākļa vārdu un to frāžu lietojums korporatīvās pārvaldības ziņojumos
Author
Lielkāja, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Farneste, Monta
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Valodnieki ir iepriekš veikuši žanra un diskursa analīzi korporatīvās pārvaldības ziņojumos, analizējot žanru krustošanos vai leksiskās iezīmes tajos. Iepriekš ir veikti pētījumi par apstākļa vārdiem korporatīvās pārvaldības ziņojumos, kuros apskatīti epistemiskie apstākļa vārdi sociālās atbildības ziņojumos. Kopumā tika analizēti divpadsmit teksti no trīs dažādu dzelzceļa uzņēmumu gada pārskatiem. Šī pētījuma mērķis ir analizēt apstākļa vārdu un to frāžu biežumu un izplatītās nozīmes korporatīvās pārvaldības ziņojumos. Rezultāti iegūti ar kvantitatīvās metodes biežuma analīzi un kvalitatīvās metodes diskursa analīzi. Pētījuma rezultāti rāda, ka apstākļa vārdu lietojums aizņem vidēji 3 procentus no korpusa, un visbiežāk tie ir fokusējošie apstākļa vārdi. Linguists have previously done genre and discourse analysis of corporate governance reports, analyzing the genre hybridization or lexical features in them. There have been previous studies on adverbs in corporate governance reports, in which epistemic adverbs in social responsibility reports have been addressed. In total twelve texts of three different railway company annual reports were analyzed. The aim of this study is to analyze the frequency and common meanings of adverbs and their phrases in corporate governance reports. The results have been obtained by frequency analysis of the quantitative method and discourse analysis of the qualitative method. The results of the paper show that the use of adverbs is on average 3 per cent of the corpus, and most frequently they are represented as focusing adverbs.