Nestandarta pareizrakstība Instagram sludinājumos
Autor
Albiņa, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Bicjutko, Tatjana
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Tā kā patērētāju attieksme un cerības ir mainījušās, tradicionālā reklāmdošana ir zaudējusi daļu savas pievilcības un vērtības, liekot reklāmdevējiem meklēt jaunu pieeju. Tiešsaistes reklāmas ir īpaši efektīvas un populāras tādu sociālo mediju vietnēs kā Instagram, kas iesaista auditoriju komunikācijā un nodibina attiecības ar reklāmdevēju. Lai gan attēli ir nozīmīga daļa Instagram reklāmās, arī pievienotie ziņojumi ir svarīgi un bieži vien satur nestandarta pareizrakstību. Šī darba mērķis ir izpētīt nestandarta pareizrakstības lietojumu, nozīmi un funkcijas tiešsaistes reklāmās sociālo mediju vietnē Instagram, izmantojot diskursa analīzi kā galveno pētījuma metodi. Kvalitatīvā un kvantitatīvā datu analīze pierāda, ka nestandarta pareizrakstību parasti izmanto Instagram reklāmās, lai padarītu ziņas īsākas un iekļautu paraingvistiskās norādes, t.i., sejas izteiksmes, žestus un balss toni rakstītā tekstā, padarot reklāmas neformālākas un vizuāli pievilcīgākas. Atslēgas vārdi: sludinājumi, Instagram, nestandarta pareizrakstība, apzināta pārrakstīšanās, akronīmi, saīsinājumi, simboli, emocijzīmes Since consumer attitudes and expectations have changed, traditional advertising has lost some of its appeal and value, forcing advertisers to seek out new approaches and venues. Online advertising is especially effective and popular on social media sites such as Instagram, engaging the audience into communication and establishing relationship with the advertiser. While images are a large part of advertising on Instagram, messages are still important and often incorporate nonstandard spelling. The goal of this paper is to study the use of nonstandard spelling, its meaning and functions in online advertisements on social media platform Instagram by using discourse analysis as the main research method. The qualitative and quantitative data analysis demonstrates that nonstandard spelling is commonly used in Instagram advertisements to make messages shorter and to incorporate paralinguistic cues, i.e. facial expressions, gestures and tone of voice into written text, making the advertisements more informal and visually appealing. Key words: advertisements, Instagram, nonstandard spelling, intentional misspelling, acronyms, abbreviations, symbols, emoticons