Sensoru, datu uzkrājēju un interaktīvās tāfeles lietojums fizikas mācību procesā
View/ Open
Author
Dudareva, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Muižnieks, Andris
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Promocijas darbā tika veikts pētījums par informācijas komunikāciju tehnoloģiju lietojumu
dabaszinātņu priekšmetos un skolotāju profesionālās pilnveides vajadzībām VISC ESF projektu
„Mācību satura izstrāde un skolotāju tālākizglītība dabaszinātņu un matemātikas priekšmetos” un
„Dabaszinātnes un matemātika” 64 atbalsta skolās Latvijā. Līdz ar IKT pieejamību ir
aktualizējies jautājums kā sensorus, datu uzkrājējus un interaktīvo tāfeli mērķtiecīgi izmantot
fizikas mācību procesā, lai padziļinātu skolēnu zināšanas un attīstītu pētnieciskā darba prasmes.
Pētījuma vajadzībām izstrādāti un aprobēti inovatīvi skolotāju atbalsta materiāli fizikā,
sagatavoti metodiskie ieteikumi un profesionālās pilnveides nodarbības, lai skolotāji varētu
mērķtiecīgi izmantot sensoru, datu uzkrājēju un interaktīvās tāfeles iespējas, gatavojot mācību
materiālus un organizējot fizikas mācību procesu, kas ir aktuāli, ienākot atbilstošam ES
nodrošinātam aprīkojumam vairāk kā 250 Latvijas skolās. The doctoral thesis presents the study on the efficiency of using the information
communication technologies (ICT) in Natural Science subjects in 64 support schools of ESF
Projects “Curriculum Development and In-service Training of Teachers in Science, Mathematics
and Technology” and „Natural Science and Mathematics” in Latvia. The availability of ICT has
brought an issue of meaningful use of sensors, data loggers and interactive whiteboard (IWB) in
the teaching/learning process of physics to deepen students' knowledge and develop their
research skills. The innovative teaching/learning materials in Physics and materials for in-service
training of teachers as well as methodical recommendations regarding the targeted use of
sensors, data loggers and IWB options had been developed and approbated in order to prepare
teaching materials and organize teaching/learning process for the teachers using ICT in Physics
classes, necessary to carry out the given study. Now, when more than 250 Schools in Latvia are
introducing appropriate equipment provided by the EU, this issue obtains a topical importance.