Bibliotēku pasākumi ģimenēm un bērniem
Author
Pušņakova, Sofija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Cīrule, Sandra
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba mērķis – izpētīt, kāda ir Rēzeknes bērnu bibliotēkas bērnu bibliotēka un Rēzeknes novada bibliotēku pasākumu piedāvājumu un pakalpojumu pieejamība konkrētai mērķauditorijai – ģimenēm ar bērniem, un kā tas ietekmē bibliotēkas kopējo apmeklējuma intensitāti. Pētījuma teorētiskā bāze pamatā palīdz izprast faktorus, kas ietekmē bērnu personības attīstību. Darba teorētiskās bāzes pamatā tiek izmantota amerikāņu psihologa Erika Eriksona (Erik Homburger Erikson) personības psihosociālā attīstības teorija, un filozofa Žana Piažē (Jean Piaget) kognitīvā attīstības teorija. Galveno uzmanību Ž. Piažē velta bērna domāšanas attīstībai, galvenokārt - loģiskas domāšanas attīstībai. Ž. Piažē uzskatīja, ka pieauguša cilvēka domāšana atšķiras no bērna domāšanas. Izvirzītā mērķa sasniegšanai izmantotas trīs pētniecības metodes – intervija, novērošana un dokumentu analīze. Darba ietvaros notika četras intervijas, divu pasākumu un to dalībnieku novērošana, un Rēzeknes centrālās bibliotēkas darba pārskatu analīze no 2014. līdz 2018. gadam. The aim of the Bachelor's thesis is to investigate the availability of offers and services of Children's Library of Rezekne and Rezekne County Libraries for a specific target audience - families with children and how it affects the overall intensity of the library visit. Theoretical basis of the research is to understand the factors that influence the development of the personality of the children, the theoretical basis of the work is based on the psycho-social development theory of the personality of American psychologist Erik Homburger Erikson, and the cognitive development theory of philosopher Jean Piaget. J. Piaget's main focus is on the development of the child's thinking, and first of all on the development of logical thinking. J. Piaget believed that adult thinking was different from the child's thinking first with greater logic. Three research methods - interview, observation and document analysis - have been used to achieve the goal. In the framework of the thesis four interviews were held, two events and their participants were observed and the work reports of Rezekne Central Library from 2014 to 2018 were analyzed.