Komunikācijas analīze platformas “YouTube” kanāliem “PewDiePie” un “Pyrocynical”
Author
Duncāne, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs “Komunikācijas analīze platformas “YouTube” kanāliem “PewDiePie” un “Pyrocynical”” sastāv no teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās daļas. Bakalaura darba teorijas daļā tika izpētīti mūsdienu mediji, to saturs, jēga, funkcijas, ietekme uz auditoriju, platforma “YouTube”, tā attīstība un mijiedarbība ar citām platformām, apskatīts influencera termins, uzzināts, kā influenceri rada diskusiju tiešaistes vidē un kā viņi ietekmē auditoriju. Bakalaura darba empīriskajā daļā tika veikta konentanalīze, kur tika apskatīts “YouTube” kanālu “PewDiePie” un “Pyrocynical” videoklipu augšupielādes biežums un videoklipa skatījumi, komentāri utt, semiotiskā analīze, kur tika analizēti šo kanālu videoklipu saturs un eksperiments, kurā tika noskaidrota fokusa grupas dalībnieku attieksme pret šiem kanāliem un dalībnieku satura vērtējums. Atslēgas vārdi: YouTube, mediji, influenceri, kontentanalīze, semiotiskā analīze, eksperiments. The bachelor's thesis “Communication analysis of “YouTube” channels “PewDiePie” and “Pyrocynical”” consists of theoretical, methodological and empirical parts. The theory part of the bachelor's thesis researched modern media, their content, meaning, functions, impact on the audience, “YouTube” platform, its development and interaction with other platforms, the term influencer, how influencers create discussion in the online environment and how they affect the audience. In the empirical part of the bachelor's thesis, a content analysis was performed, which looked at the upload frequency and video views of “YouTube” channels “PewDiePie” and “Pyrocynical”, semiotic analysis in which video content of these channels was analized and experiment, where participants' attitudes towards these channels and how participants evaluate their content were examined. Keywords: YouTube, media, influencers, content analysis, semiotic analysis, experiment.