Karjeras izglītības vadības pilnveide vispārizglītojošās skolās Latvijā
Autor
Pudule, Guna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Promocijas darbā pētīta karjeras izglītības vadība Latvijas vispārizglītojošās skolās skolēnu karjeras vadības kompetences veidošanā. Pētījuma gaitā izveidots un praksē izvērtēts karjeras izglītības atbalsta sistēmas vadības modelis vispārizglītojošām skolām, kura teorētisko pamatojumu veido karjeras izglītības kā sistēmas izpratne indivīda karjeras attīstībā un kas kalpo kā instruments karjeras izglītības vadības pilnveidei, sekmējot sistēmisku karjeras izglītības vadību, vienotas karjeras izglītības politikas īstenošanu skolēnu karjeras vadības kompetences veidošanā. Kā nozīmīgākie aspekti karjeras izglītības atbalsta sistēmas darbībai ir konstatēta vienotas skolas karjeras izglītības politikas veidošana un karjeras izglītības integrācija mācību priekšmetos. The promotion paper was devoted to studying the management of career education in comprehensive schools of Latvia in the context of forming the competence of pupils’ career management. In the course of the research, a pattern of managing the support system of career education at comprehensive schools was formed and practically assessed, with its theoretical basis being the understanding of career education as a system in the development of individuals’ careers, which also serves as a tool for perfecting the management of career education by promoting a systematic management of career education and creating, as well as implementing a coherent policy of career education at schools in the process of forming the competence of pupils’ career management.