Herca Franka mākslas un dzīves prakses analīze Heidegera fenomenoloģiskās ontoloģijas kontekstā
Author
Tīkmane, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Bičevskis, Raivis
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darbā tiek risināts dokumentālista esamības pasaulē jautājums. Pētījums veikts Martina Heidegera ontoloģijas filozofijas laukā, pievēršoties Herca Franka dokumentālo filmu veidošanas praksei un filmu analīzei. Darba mērķis ir izstrādāt poētiska dokumentālā kino veidotāja ontoloģiski fenomenoloģisku portretu caur Franka dokumentālo filmu veidošanas prakses un dokumentālo filmu kā mākslasdarbu analīzi Heidegera filozofijas kontekstā. Darba pirmajā daļā tiek iezīmēts Heidegera filozofisko ideju korpusu, kas darba otrajā daļā tiek izmantots Franka dokumentālo filmu un to veidošanas prakses analīzei Heidegera fenomenoloģiskās ontoloģijas kontekstā. The present Master Thesis is dealing with the issue that concerns documentary filmmaker’s being-in-the-world. The research is being carried out within the field of Martin Heidegger’s philosophy of ontology focusing on Herz Frank’s documentary filmmaking practice and film analysis. The goal of the present Master Thesis is to develop poetic documentary filmmaker’s ontologically phenomenological portrait via the analysis of Frank’s documentary filmmaking practice and documentary as a piece of art within the context of Heidegger’s philosophy. The first part of the Master Thesis outlines the corpus of Heidegger’s philosophy ideas that are used for the analysis of Frank’s documentaries and documentalist’s practice within the context of Heidegger’s phenomenological ontology.