Plaši pazīstamas preču zīmes un preču zīmes ar reputāciju.
Autor
Šveiduka, Laima Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Rasnačs, Lauris
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Ne Preču zīmju likums, ne Eiropas Parlamenta un Padomes 2015.gada 16.decembra direktīva (ES) 2015/2436, ar ko tuvina dalībvalstu tiesību aktus attiecībā uz preču zīmēm nedefinē, kas ir plaši pazīstama preču zīme un preču zīme ar reputāciju. Normas kuras paredz šo zīmju aizsardzību satur īpašus nosacījumus to piemērošanai. Normās ietverto nosacījumu, kas attiecas uz plaši pazīstamu un preču zīmju ar reputāciju aizsardzību, interpretācija balstās uz Eiropas Savienības Tiesas prakses atziņām. Darba mērķis ir nošķirt katrā gadījumā piemērojamos nosacījumus un šo nosacījumu pareizu interpretāciju. Pētījuma uzdevumi ir izpētīt preču zīmes funkcijas un lomu tirgus ekonomikā, aplūkot vispārīgos noteikumus preču zīmēm, izpētīt plaši pazīstamu un preču zīmju ar reputāciju aizsardzības priekšnoteikumu interpretāciju, paralēli apskatot prakses piemērus. Plaši pazīstamu un preču zīmju ar reputāciju aizsardzībai paredzētie nosacījumi var pārklāties, tomēr tie ir jātulko un jāinterpretē ļoti rūpīgi, lai preču zīmju kolīzijā nenonāktu pie kļūdaina rezultāta. Turklāt ļoti svarīgi ir tirgus apstākļi, kuros konkrētā prece vai pakalpojumi atrodas, kā arī attiecīgā patērētāja uzmanības pakāpe. Atslēgvārdi: preču zīmes, plaši pazīstamas preču zīmes, preču zīmes ar reputāciju, preču zīmju aizsardzība Neither the Law on Trade Marks, nor Directive (EU) 2015/2436 of the European Parliament and of the Council of 16 December 2015 to approximate the laws of the Member States relating to trade marks define what a well known trade mark and a trade mark with reputation is. Provisions stipulating protection of these marks contain special conditions for application thereof. Interpretation of the condition included in the provisions relating to protection of well known trade marks and trade marks with reputation is based on insights gained by practice of the Court of Justice of the European Union. The goal of the paper is to distinguish between conditions applicable in each case and correct interpretation of these conditions. The objectives of research are to study the functions and role of trade marks in the market economy; to study the general regulations in relation to trade marks; to research interpretation of protection preconditions of well known trade marks and trade marks with reputation, at the same time viewing practical examples. Conditions intended for the protection of well known trade marks and trade marks with reputation may overlap; however, these should be explained and interpreted very carefully to avoid an erroneous result in the collision of trade marks. Moreover, market conditions where the particular goods or services are located are very important, as well as the degree of attention of the relevant consumer. Key words: trade marks; well known trade marks; trade marks with reputation; protection of trade marks
Collections
Verwandte Dokumente
Anzeige der Dokumente mit ähnlichem Titel, Autor, Urheber und Thema.
-
Nereģistrēta preču zīme kā pamatojums preču zīmes reģistrācijas atzīšanai par spēkā neesošu
Veidemane, Laima (Latvijas Universitāte, 2016)Maģistra darba mērķis ir izpētīt, kādi ir priekšnoteikumi, lai nereģistrēta preču zīme varētu būt pamatojums reģistrētas preču zīmes atzīšanai par spēkā neesošu. Darbā tiek pētītas likuma “Par preču zīmēm un ģeogrāfiskās ... -
Krievijas Federācijas Muitas kodeksa un Kopienas Muitas kodeksa harmonizācija muitas tiesiskā regulējuma jomā (preču izcelsmes noteikumi; muitas vērtības noteikšana un preču tarifu klasifikācija)
Amelchenko, Alina (Latvijas Universitāte, 2012)Ekonomiskās attiecības starp Krieviju un Eiropas Savienību ir attīstījušās kopš 90-tiem gadiem. Nepartraukta sadarbība starp Krieviju un ES Partnerības un Sadarbības līguma ietvaros, četru kopejo ekonomisko sfēru programmas, ... -
Interneta veikala platformas “Prestashop” modulis priekš preču importa un preču datu atjaunošanas
Hromčenkova, Veronika (Latvijas Universitāte, 2017)Šī kvalifikācijas darba mērķis izstrādāt moduli priekš produktu importa interneta veikalam uz PrestaShop platformas. Modulī ir iespējams ielādēt failu XML formātā, tas saturs no XML struktūras tiks pārveidots par viegli ...