Show simple item record

dc.contributor.advisorJēkabsons, Ēriks
dc.contributor.authorBalalaiko, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
dc.date.accessioned2020-10-09T01:01:23Z
dc.date.available2020-10-09T01:01:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other78653
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/52674
dc.description.abstractPētījums veltīts līdz šim latviešu historiogrāfijā maz pētītai tēmai – augstākajai militārajai izglītībai Latvijas armijā 1920.-1940.gadā. Maģistra darba mērķis ir izpētīt Latvijas armijas augstākās militārās izglītības attīstības tendences, analizējot mācību iestāžu struktūru, uzdevumus, mācību procesu un saturu, vecāko virsnieku sagatavotību un ieguldījumu Latvijas armijas kara doktrīnas veidošanā no 1920. līdz 1940. gada jūnijam. Augstākie virsnieki ir valsts politisko interešu pārstāvji ar bruņota spēka palīdzību. Lai spētu efektīvi plānot, koordinēt un kontrolēt armijas vienības un to darbības, ir nepieciešama profesionāla augstākā militārā izglītība. Latvijas armijas kara doktrīna, tāpat kā augstākā militārā izglītība, laika posmā no 1920. līdz 1940. gadam tika pastāvīgi uzlabota un pilnveidota. Augstākās militāras izglītības jautājuma izpēte veicina gan vispārēju izpratni par Latvijas armijas vēsturi, gan dažādu nozīmīgu tematu padziļinātu aplūkošanu, piemēram, virsnieku un armijas sagatavotību aizstāvēt valsts teritoriju.
dc.description.abstractThe study is devoted for the topics, which are practically not discussed in Latvian historiography, higher military education in Latvian Army in 1920 - 1940. The aim of this thesis is to study the development of higher military education in Latvian Army by analyzing structure, tasks, teaching process and content of the educational institution, senior officers’ training and contribution to the development of Latvian army’s doctrine of war from 1920 to June 1940. Senior officers are representatives of the state’s political interests through the armed forces. Professional higher education is required to be able to plan, coordinate and control army units effectively. The doctrine of war, as well as higher military education, was constantly improved and perfected from 1920 to 1940. The study of the issue of higher military education promotes both a general understanding of the history of the Latvian army and in-depth examination of various important topics, such as readiness of officers and army to defend the country's territory.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVēsture
dc.subjectMilitārā izglītība
dc.subjectLatvijas armija
dc.subjectKars akadēmiskie kursi
dc.subjectKars politehniskie kursi
dc.subjectKara skola
dc.titleMilitārā izglītība Latvijā 1920.-1940.gads: Augstākā kara skola.
dc.title.alternativeMilitary education in Latvia (1920-1940): Higher Military School.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record