Show simple item record

dc.contributor.advisorIvanovs, Igors
dc.contributor.authorMūrniece, Nadežda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
dc.date.accessioned2020-10-10T01:01:13Z
dc.date.available2020-10-10T01:01:13Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other78485
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/52679
dc.description.abstractBakalaura darba tēma: Pacientu apmierinātība pēc Longo operācijām dienas stacionārā. Tēmas aktualitāte: Hemoroidālā saslimšana ir visiem zināma, tā ir viena no biežāk sastopamajām gastrointestinālajām slimībām, kas skar abus dzimumus visbiežāk vecuma diapazonā no 45-65 gadiem. Terapijas metodes hemoroidālai saslimšanai ir daudz un dažādas, tās balstītas lielākoties uz liģēšanas un ekscīzijas principiem, jaunākās metodes tiek izstrādātas, lai mazinātu audu dissekciju ar mērķi samazināt pēcoperācijas sāpes un asiņošanu. 1993.gadā tika radīta jauna alternatīva metode Ferguson un Milligan-Morgan tehniskajām metodēm, - Longo operācija jeb steiplera hemoroīdektomija. Šajā darbā tiks apskatīta viena no pielietotākajām ārstēšanas metodēm ir Longo operācija un pacientu apmierinātība pēc tās. Pētījuma uzdevumi: 1)Analizēt māszinības teoriju saistību ar bakalaura darba tēmu; 2)Apzināt, apkopot un analizēt literatūras datus par Longo metodi 3)Izstrādāt kvalitatīvas pētniecības instrumentu – intervijas jautājumos; 4)Veikt aptauju pacientiem pēc Longo operācijas; 5)Apkopot un analizēt interviju iegūtos rezultātus, izmantojot kontentanalīzi; 6)Veikt secinājumus un izstrādāt rekomendācijas pacientiem pēc Longo operācijām. Pētījuma jautājums: Vai pacienti ir apmierināti pēc Longo operācijas? Pētījuma instruments: Strukturēti intervijas jautājumi. Rezultāti: 16 no 18 intervētajiem pacientiem ir apmierināti ar Longo operāciju pēcoperācijas dienā. Respondentu sūdzības pirms operācijas: asiņošana (11 respondentiem no 18), sāpes (6 no 18), mezgla/veidojuma sajūta tūpļa rajonā (4 no 18), nieze, izdalījumi (2 no 18). Pēcoperācijas sāpes respondenti vidēji vērtēja 3-5 balles, uz ko atbildēja 10 respondenti. 1 respondents atbildēja, ka pēc operācijas viņam ir 10 balles. Pārējie respondenti tās novērtēja zemāk kā 3 balles. Vērtējot pacientu apmierinātību ar personālu, 18 no 18 pacientiem visi pārliecinoši atbildēja, ka ir apmierināti ar personālu un viņiem nekādas aizķeršanās, nesaprašanās ar personālu nebija. Kā arī 18 no 18 respondentiem bija ļoti apmierināti ar māsu sniegto aprūpi un šo stacionēšanās reizi vērtē ļoti pozitīvi un jūtas aprūpēti, un atzīmē, ka šī labā aprūpe ļoti palīdz atlabšanas periodam.
dc.description.abstractBachelor degree topic: Patient satisfactory level after Longo operation. Hemorrhoid disease is very well known, it is one of the most leading gastrointestinal diagnosis and it is common in both genders from age 45 to 65. Treatment options are various, and the majority of surgical techniques are based on the ligation and excision principles, newer techniques are designed to minimize tissue dissection with the aim of reducing postoperative pain and bleeding, one of them is Longo surgery. Aim: To find out patient’s satisfaction after Longo operation. Research tasks: 1)To analyze the connection of nursing theories with the topic of my research; 2)Identify, summarize and analyze data about Longo method; 3)To develop research tools – interview; 4)Conduct a survey in patients after Longo operation; 5)Summarize and analyze interview answers using content analysis; 6)Summarize recommendations after Longo operation. Research question: Are patients satisfied after Longo operation? Research tool: Structured interview questions. Results: 16 out of 18 patients are satisfied after Longo operation in the operating day. Pre-operative complaints of respondents: bleeding (11 out of 18 respondents), pain (6 out of 18), feeling of nodule / formation in the anus (4 out of 18), itching, discharge (2 out of 18). For postoperative pain respondents answered 3-5 points on average, to which 10 respondents responded. 1 reporter replied that he has 10 points after the operation. The other respondents rated them below 3 points. Assessing patient satisfaction with staff, 18 of the 18 patients answered convincingly that they were satisfied with the staff and they did not have any delays or misunderstandings with the staff. Also, 18 out of 18 respondents were very satisfied with the care provided by the nurses and consider this hospitalization to be very positive and feel cared for, and note that this good care is very helpful for the recovery period.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMedicīna
dc.subjectHemoroīdi
dc.subjectLongo operācija
dc.subjectD.Oremas teorija
dc.subjectHemorrhoids
dc.subjectLongo surgery
dc.titlePacientu apmierinātība pēc Longo operācijas
dc.title.alternativePatient satisfaction after Longo surgery
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record