Browsing Bakalaura un maģistra darbi (DF) / Bachelor's and Master's theses by Author "Freivalds, Kārlis"
Now showing items 21-40 of 75
-
Fizikāli korekta attēla iegūšana
Mikeļevičs, Vitālijs (Latvijas Universitāte, 2015)Datorgrafika ir viena no populārākām datorzinātnes nozarēm, ar kuru ir saistīti ļoti daudz cilvēku, kas nodarbojās ar modelēšanu, animāciju, arhitektūru vai vienkārši kaut ko dara savam priekam vai pašizpausmei. Un visi ... -
Gausa procesu regresija lielām datu kopām
Garnizone, Agrita (Latvijas Universitāte, 2018)Mūsdienu datu kopu apjoms strauji aug, kas noved pie nepieciešamības izstrādāt jaunas statistiskās un mašīnmācīšanās metodes, kas spētu apstrādāt lielas datu kopas saprātīgā laikā, iegūstot nozīmīgu informāciju. Gausa ... -
Grafisko primitīvu zīmēšana iegultajās sistēmās
Niedra, Roberts (Latvijas Universitāte, 2014)Šajā darbā tiek apskatītas konkrētas iegultās sistēmas – maršrutētāji ar LCD displejiem. Aplūkotajās sistēmās nav paredzēts grafiskais procesors grafikas primitīvu zīmēšanai, kā arī tās nespēj veikt aprēķinus, izmantojot ... -
Grafu kompakta izvietošana
Glagoļevs, Jans (Latvijas Universitāte, 2013)Kompaktas grafu izvietošanas modulis ir paredzēts Latvijas Universitātes Matemātikas un Informātikas institūtā izstrādājamai sistēmai Dinamisko tīklu vizualizācijas un analīzes rīku komplekts. Izstrādātā moduļa uzdevums ... -
HTML5 bāzētas digitālā audio darbastacijas aplikācijas izveide
Ruseckis, Juris (Latvijas Universitāte, 2014)Šī kvalifikācijas darba mērķis ir izstrādāt tīmeklī bāzētu lietotni, kas paredzēta dziesmu izveidei un publicēšanai. Lietotnes pamatfunkcija ir ļaut lietotājam izveidot dziesmu un publicēt to šīs lietotnes apmeklētājiem, ... -
Iespiedplašu elektriskās shēmas atpazīšana
Brauers, Jurģis (Latvijas Universitāte, 2011)Attēlu atpazīšana ir viens no grūtākajiem uzdevumiem datoram. Uzdevumu atpazīt no attēla konkrētu objektu cilvēks varētu paveikt vienkāršāk un precīzāk nekā dators. Darbā apskatītas metodes attēlu atpazīšanai, lai varētu ... -
Inovācijas datorzinātnēs - likumsakarība vai nejaušība?
Rulle, Aija (Latvijas Universitāte, 2011)Jaundibinātiem uzľēmumiem vienmēr ir bijusi liela nozīme izaugsmē un attīstībā daudzās industriāli attīstītās valstīs visā pasaulē. Tā kā ražošanas un inovāciju līmenis strauji pieaug un atrodas nemitīga attīstībā, arī ... -
Interesantais attēlā un tā algoritmizācija
Okseņuks, Aleksandrs (Latvijas Universitāte, 2013)Pastāv lietas, kas cilvēkam liekas interesantas un aizraujošas, bet vienlaikus pastāv arī tādas lietas, kas liekas garlaicīgas. Cilvēks izšķir garlaicīgas un interesantas lietas mūzikā, zinātnē, literatūrā un citās jomās. ... -
Jaukšanas-Apmaiņas tīkli – jaunas neironu tīklu arhitektūras plašam uzdevumu klāstam
Ozoliņš, Emīls (Latvijas Universitāte, 2020)Mūsdienu neironu tīklu modeļiem efektīva tālu atkarību modelēšana sagādā problēmas. Īpaši izteikta šī problēma ir algoritmiskiem uzdevumiem, tomēr arī citos uzdevumos tā sagādā grūtības un noved pie daudzu uzdevuma-specifisku ... -
Jaunu skatu sintēze ar neironu spožuma laukiem (NeRF) un difūzijas modeļiem
Ščigoļevs, Vladimirs (Latvijas Universitāte, 2023)Darbā ir izpētīta neironu spožuma lauku (NeRF) tehnoloģija, kā arī vairāki NeRF tehnoloģijas uzlabojumi, tajā skaitā arī tie, kas izmanto difūzijas modeļus. Darba ietvaros ir apskatītas sekojošas tehnoloģijas: NeRF, ... -
Kombinatorā optimizācija ar dziļajiem neironu tīkliem
Ozoliņš, Emīls (Latvijas Universitāte, 2022)Kombinatorās optimizācijas problēmām ir liela praktiskā nozīme, tomēr tās, parasti, ir NP-grūtas un to risināšana ir apgrūtināta. Darba mērķis ir noskaidrot, vai dziļo neironu tīklu metodes var tikt pielietotas kombinatorai ... -
Komunikācija un tās izcelsmes iemesli mākslīgās vidēs
Pakalns, Pēteris (Latvijas Universitāte, 2019)Darbā tiek pētīta pašreizējā situācija mākslīgu aģentu radīšanai un to apmācīšanai efektīvi rīkoties mākslīgās vidēs, kurās ir iespējama komunikācija starp aģentiem. Tiek apskatītas populāras vides aģentu apmācībai un to ... -
Kustīgu objektu noteikšana
Zvaigzne, Madars (Latvijas Universitāte, 2015)Programma ir paredzēta video analīzei, kustīgu objektu atpazīšanai un uzskaitei. Programma spēj darboties reāllaikā, analizējot jau ierakstītu video materiālu vai materiālu no tīmekļa kameras. Lietotājam ir dotas iespējas ... -
Ķīniešu rakstzīmju optiskā atpazīšana
Levits, Čaks (Latvijas Universitāte, 2019)Daudzu cilvēka ikdienas sastāvdaļu digitalizācija pēdejās desmitgadēs ir vērusi ceļu optisko rakstzīmju atpazīšanas sistēmām, kuru mērķis ir automatizēt rakstītu un drukātu dokumentu, piemēram, grāmatu, konvertēšanu ... -
Latvijas automašīnu numura zīmju atpazīšana no video plūsmas
Zariņš, Kristaps (Latvijas Universitāte, 2015)Darba mērķis Panākt, lai atvērtā pirmkoda numura zīmju atpazīšanas risinājums darbojas ne sliktāk kā komerciālais risinājums. Darba saturs Bakalaura darbā tika pētīts vai atvērtā pirmkoda numura zīmju atpazīšanas risinājums ... -
Latvijas uzņēmumu ekonomiskās aktivitātes un maksātnespējas prognozēšana, izmantojot mašīnmācīšanos
Volka, Laura (Latvijas Universitāte, 2022)Darba mērķis ir izstrādāt Latvijas uzņēmumiem atbilstošu maksātnespējas prognozēšanas modeli, izmantojot mākslīgos neironu tīklus, ņemot vērā klašu nesabalansētību un pielāgot ekonomiskās aktivitātes prognozēšanai, lai ... -
Lietotnes izveide pusaudžu ikdienas fizisko aktivitāšu veicināšanai
Oļehnovičs, Edgars (Latvijas Universitāte, 2022)Darba gaitā tiek veidota eksperimentāla lietotne, kas varētu motivēt nodarboties ar sportu. Tiek pārņemtas iestrādnes no iepriekšējā izstrādātāja, un ieviesti uzlabojumi. Teorijas daļā pēta jaunākās sporta lietotnes, to ... -
Mākoņu noņemšana no satelīta attēliem
Zērvēns, Matīss (Latvijas Universitāte, 2020)Jauni satelītu attēli ir praksē noderīgi, tos izmanto dažādās jomās, piemēram, kartogrāfijā. Šajā darbā tiek apskatīti Copernicus Sentinel-2 satelītu uzņemtie Zemes attēli. Tiek izpētīta satelītu programma, ... -
Mākslas ģenerēšana ar neironu tīkliem
Gabrielyan, Henrik (Latvijas Universitāte, 2021)Šis dokuments ir Latvijas Universitātes Datorikas fakultātes kursa “Kvalifikācijas darbs” (DatZR003) ietvaros izstrādāta mākslas ģenerēšanas lietotnes projekta dokumentācija, kas satur programmatūras prasību ... -
Mākslīga interese un mākslīga motivācija
Žmakins, Andrejs (Latvijas Universitāte, 2014)Mākslīgie aģenti, tādi kā roboti un datorspēļu personāži, joprojām atpaliek no dzīvajiem organismiem navigācijas uzdevumu risināšanā. Dzīvnieki paši apmācās rīkoties pasaulē, bet roboti prasa darbietilpīgu uzvedības ...