Now showing items 1-20 of 31

    • Apmācīti optimizācijas algoritmi neironu tīkliem 

      Feščenko, Vitālijs (Latvijas Universitāte, 2019)
      Neironu tīklu apmācībā bieži pielietoti apmācības algoritmi ir gradienta nolaišanas, ADAM, AdaGrad un citi, tomēr viņi visi ir balstīti uz dažādiem pieņēmumiem par mērķa funkcijas ainavu, kuri ne vienmēr izpildās praksē. ...
    • Atdarinošās mašīnmācīšanās pielietojums robotikā 

      Račinskis, Pēteris (Latvijas Universitāte, 2022)
      Atdarinošā mašīnmācīšanās ir perspektīvs virziens robotikas uzdevumu risināšanas automatizācijā. Maģistra darbā veikts nozares pētniecības virzienu pārskats, un saskaņā ar tajā gūtajām atziņām izstrādāts risinājums motivējošam ...
    • Automatizēta tekstūru ģenerēšana 

      Kurzemnieks, Artūrs (Latvijas Universitāte, 2017)
      Tekstūru ģenerēšana ir vispārīgas attēlu ģenerēšanas vienkāršots gadījums. Darbā apskatīta parametriska tekstūru ģenerēšana, kuras mērķis ir spēt atdarināt kāda materiāla attēlu, lai no tā ražotu praktiski neizsmeļamu ...
    • Automātiska mūzikas transkripcija 

      Červjakovs, Sergejs (Latvijas Universitāte, 2023)
      Automātiska mūzikas transkripcija ir izaicinošs uzdevums, kas ietver audio ierakstu pārvēršanu par simbolisku attēlojumu, piemēram, notis, MIDI failiem vai klavieru ruļļa atveidojumu. Šī bakalaura darba mērķis ir sniegt ...
    • Ceļa seguma iezīmju noteikšana, izmantojot mašīnmācīšanos 

      Šulcs, Krišjānis (Latvijas Universitāte, 2018)
      Pēdējos gados pastiprināta uzmanība tiek pievērsta datorredzes problēmām un konvolūciju neironu tīklu lomai problēmu risinājumos. Darba teorētiskajā daļā vispārīgi tiek apskatīta mākslīgo neironu uzbūve un vēsture, kā arī ...
    • Dažādu galda spēļu spēlēšana ar vispārīgu mašīnmācīšanās algoritmu 

      Kadiķis, Emīls (Latvijas Universitāte, 2018)
      Galda spēļu spēlēšana ir klasiska mākslīgā intelekta problēma. Dziļā mašīnmācīšanās palīdz veidot vispārīgus algoritmus, ar kuriem var risināt dažāda veida spēles. Darbā apskatītas dažādas galda spēles spēlējošas sistēmas ...
    • Dziļo viltojumu atpazīšana 

      Akmentiņš, Māris Andris (Latvijas Universitāte, 2020)
      Bakalaura darbā “Dziļo viltojumu atpazīšana” gan teorētiski, gan praktiski tiek apskatīti dažādi dziļo viltojumu atpazīšanas algoritmi un realizēti 3 dažādi neironu tīkli viltojumu atpazīšanai. Lai arī dziļie ...
    • Elementu mezglu (savienojumu) veidu klasifikācija būves 3D modelī, izmantojot mašīnmācīšanās metodes 

      Sīka, Gunārs (Latvijas Universitāte, 2020)
      Bakalaura darba mērķis ir, izmantojot mašīnmācīšanās metodes, izveidot darbvirsmas lietotni, kas var automātiski klasificēt uzņēmuma AS ”UPB” inženieru projektēto ēku 3D modeļu elementu savienojumus, tādējādi atvieglojot ...
    • Firmas zīmju atpazīšana un marķēšana attēlos un to tālāks pielietojums 

      Rudzītis, Muntis (Latvijas Universitāte, 2016)
      Maģistra darbs apraksta objektu atpazīšanas iespējas izmantojot video un attēlus. Darba ietvaros pirmajā nodaļā tika apskatītas pielietotās tehnoloģijas un populāri uzdevumi, kurus ar šīm tehnoloģijām iespējams risināt, ...
    • Iegultā intelekta risinājums heterogenā iegultā sistēmā objektu detektēšanai attēlos 

      Bizuns, Andis (Latvijas Universitāte, 2020)
      Maģistra darba mērķis ir veikt iegultā intelekta risinājumu izpēti un eksperimentāla risinājumaimplementēšanu heterogenā iegultā sistēmā objektu detektēšanai attēlos.Darbā teorētiski ir aprakstīti heterogēnu iegulto iekārtu ...
    • Jaukšanas-Apmaiņas tīkli – jaunas neironu tīklu arhitektūras plašam uzdevumu klāstam 

      Ozoliņš, Emīls (Latvijas Universitāte, 2020)
      Mūsdienu neironu tīklu modeļiem efektīva tālu atkarību modelēšana sagādā problēmas. Īpaši izteikta šī problēma ir algoritmiskiem uzdevumiem, tomēr arī citos uzdevumos tā sagādā grūtības un noved pie daudzu uzdevuma-specifisku ...
    • Jēdzientelpas un to pielietojumi 

      Znotiņš, Artūrs (Latvijas Universitāte, 2016)
      Vārdu jēdzientelpa sastāv no vārdiem un to reprezentācijas zemas dimensionalitātes blīva vektora formā, kas ietver gan sintaktiskas, gan semantiskas līdzības starp vārdiem, kuras iespējams izteikt vektoriālā formā, piemēram, ...
    • Latviešu–angļu mašīntulkošanas optimizācija 

      Immers, Kārlis (Latvijas Universitāte, 2018)
      Pēdējo gadu laikā notikusī straujā dziļās mašīnmācīšanās attīstība ir ļāvusi attīstīties arī mašīntulkošanas nozarei. Lai palīdzētu uzņēmējiem apgūt starptautiskos tirgus un ļautu datortehnikas lietotājiem izmantot ...
    • Lietotnes izveide pusaudžu ikdienas fizisko aktivitāšu veicināšanai 

      Oļehnovičs, Edgars (Latvijas Universitāte, 2022)
      Darba gaitā tiek veidota eksperimentāla lietotne, kas varētu motivēt nodarboties ar sportu. Tiek pārņemtas iestrādnes no iepriekšējā izstrādātāja, un ieviesti uzlabojumi. Teorijas daļā pēta jaunākās sporta lietotnes, to ...
    • Mašīnmācīšanās metožu pielietojumi smadzeņu elektrofizioloģisko signālu apstrādei 

      Zujeva, Anastasija (Latvijas Universitāte, 2023)
      Elektrofizioloģijas signālu ieraksti, kurus ir iespējams analizēt un apstrādāt ar mašīnmācīšanās metodēm ir svarīgi neirozinātnē, kā arī datorzinātnē, jo tie sniedz vērtīgu informāciju par cilvēka veselības un garīgo ...
    • Mašīnmācīšanās pielietojums elektrības mirkļa cenas paredzēšanai 

      Eglītis, Sigurds (Latvijas Universitāte, 2016)
      Darba mērķis ir izpētīt mašīnmācīšanās pielietojumu konkrētas problēmas risināšanai. Izvēlētā pētāmā problēma ir elektrības cenas paredzēšana, izmantojot dažādus pieejamos faktorus par noteiktu laika periodu. Darbs tika ...
    • Mākslīgais neironu tīkls kredītreitinga noteikšanai 

      Zeiliņš, Everts (Latvijas Universitāte, 2020)
      Darbā “Mākslīgais neironu tīkls kredītreitinga noteikšanai” tiek pētīts par dažādiem neironu tīklu arhitektūras uzbūves principiem, apskatītas lielākās problēmas saistībā ar šīm arhitektūrām un iespējamajām metodēm, kas ...
    • Mākslīgā intelekta izmantošana runas atpazīšanā 

      Stabulniece, Agnese (Latvijas Universitāte, 2018)
      Dokuments satur Latvijas Universitātes Datorikas fakultātes bakalaura darbu “Mākslīgā intelekta izmantošana runas atpazīšanā”. Bakalaura darbs apraksta automātiskas runas atpazīšanas problēmas. Darbā tiek analizēti un ...
    • Mākslīgie neironu tīkli skaidrojošās vārdnīcas terminu savstarpējo attiecību atpazīšanā 

      Bērziņš, Alberts (Latvijas Universitāte, 2020)
      Darbā tiek piedāvāts risinājums dabiskās valodas apstrādes rezultāta verificēšanai, kas balstīts uz mašīnmācīšanas pieejas. Pētījuma gaitā tika izstrādāta metode, kura ļauj apmācīt mākslīgo neironu tīklu atpazīt korektus ...
    • MNT algoritma izstrāde NBA maču rezultātu prognozēšanai un salīdzināšanai ar patiesajiem rezultātiem 

      Rasa, Krišjānis (Latvijas Universitāte, 2022)
      Sporta spēļu derību industrija un tehnoloģijas ir attīstījušās plašā mērogā, tāpēc sporta spēļu iznākuma prognozēšana, izmantojot tehnoloģiju pieeju, tagad paliek arvien aktuālāka. Cilvēkiem ir zināmi ierobežojumi, apstrādājot ...