Now showing items 1-20 of 75

    • 3D galaktikas kartes vizualizēšana 

      Lazdiņš, Uldis (Latvijas Universitāte, 2017)
      Darbā tiek apskatīti algoritmi liela izmēra datu kopas vizualizēšanai ar mērķi izveidot interaktīvu programmu, kas zīmē Eiropas Kosmosa aģentūras publicēto Gaia misijas Piena ceļa galaktikas karti. Publicētā datu kopa satur ...
    • 3D grafikas atveidošana reālā laikā ar Vulkan API 

      Bendrups, Alfrēds (Latvijas Universitāte, 2017)
      Maģistra darba mērķis veikt pētījumu par dažādām 3D grafikas atveidošanas iespējām uz mūsdienu datoriem, fokusējoties uz Vulkan programmsaskarni (turpmāk API), apskatot tās stiprās un vājas puses kā arī atšķirības no ...
    • 3D modeļa iegūšana no attēliem 

      Zērvēns, Matīss (Latvijas Universitāte, 2016)
      Šajā darbā tiek apskatīti dažādi iespējamie risinājumi, kurus varētu izmantot, lai ģenerētu koka lapas dzīslojuma trīsdimensiju modeli no lapas detalizēta attēla. Modeļa ģenerēšanas problēma tiek apskatīta, jo tā izveide ...
    • Apmācīti optimizācijas algoritmi neironu tīkliem 

      Feščenko, Vitālijs (Latvijas Universitāte, 2019)
      Neironu tīklu apmācībā bieži pielietoti apmācības algoritmi ir gradienta nolaišanas, ADAM, AdaGrad un citi, tomēr viņi visi ir balstīti uz dažādiem pieņēmumiem par mērķa funkcijas ainavu, kuri ne vienmēr izpildās praksē. ...
    • Attēla fona atdalīšanas metodes objektu izsekošanai 

      Rudzusīks, Pēteris (Latvijas Universitāte, 2016)
      Objektu atpazīšana un izsekošana ir fundamentāla problēma attēlu apstrādes un video analīzes nozarē. Sasniegtie risinājumi ir svarīgi tālākā attēlu un video materiālu automatizētā analīzē, piemēram, video novērošanas ...
    • Attēla fona nošķiršanas paņēmieni objektu izcelšanai 

      Danovskis, Gunārs (Latvijas Universitāte, 2016)
      Objektu atpazīšana un analīze ir fundamentāla problēma attēlu apstrādē. Attēlā esošo objektu analīze ir ikdienišķa procedūra mūsdienu attēlu analīzē un apstrādē. Objektu izcelšanas risinājumi ir svarīgi tālākā objektu ...
    • Attēlu nelineāra filtrēšana trokšņu novākšanai un asināšanai vienlaicīgi 

      Lībeks, Maksis (Latvijas Universitāte, 2010)
      Bakalaura darba tēma ir par nelineāro filtru izmantošanu attēlu apstrādē. Tika izvirzīts uzdevums, kuru nav iespējams paveikt, izmantojot lineāros attēlu apstrādes filtrus – attēla trokšņa samazināšana un asināšana ...
    • Attēlu semantiskā segmentācija izmantojot dziļuma kartes 

      Pužulis, Guntars (Latvijas Universitāte, 2019)
      Šī maģistra darba mērķis ir izpētīt esošos attēlu semantiskās segmentācijas risinājumus un izpētīt dziļuma karšu ietekmi uz attēla semantisko segmentāciju. Darbā ir aprakstīti veidi kā iegūt dziļuma kartes gan no sensoriem, ...
    • Attēlu un to atbilstošo segmentācijas masku ģenerēšana ar neironu tīkliem 

      Viļuma, Alise Linda (Latvijas Universitāte, 2021)
      GAN tīkli kalpo kā pierādījums, ka dators spēj sintezēt attēlus, balstoties uz doto treniņa datu kopu un tos var izmantot tādiem uzdevumiem, kā, piemēram, attēlu restaurēšanai, izšķirtspējas palielināšanai, stila pārnesei ...
    • Automātiska sejas izteiksmes atpazīšana 

      Rivare, Sandra (Latvijas Universitāte, 2013)
      Dotā maģistra darbā tika aplūkots sejas izteiksmes atpazīšanas teorētiskais pamats, kā arī vairāki šī uzdevuma risināšanas veidi un pielietojumi. Dotā darba ietvaros tika izstrādāts vāji izteiktas sejas izteiksmes atpazīšanas ...
    • Baļķu skaita, izmēru un formu noteikšana no fotogrāfijas 

      Šahlovs, Dmitrijs (Latvijas Universitāte, 2015)
      Maģistra darba ietvaros tika izpetītas iespējas – kā var veikt veikt analīzi fotogrāfijām ar baļķiem. Lai mērķi sasniegt tika definētas prasības algoritmam, kuras aprakstīs – kadus paramētrus ir nepieciešams nolasīt no ...
    • Ceļojošā tirgotāja problēmas risināšana ar neironu tīkliem 

      Gaile, Elīza (Latvijas Universitāte, 2021)
      Ceļojošā tirgotāja problēma ir klasiska NP­sarežģīta problēma, kura sastopama transportēšanas, plānošanas un citās nozarēs. Ņemot vērā, ka šai problēmai nav atrasts polinomiāla laika algoritms, tās atrisināšana lieliem ...
    • Ceļu satiksmes video analīze 

      Baradaks, Jānis (Latvijas Universitāte, 2011)
      Šajā maģistra darbā autors meklē un izstrādā metodes, kā noteikt laika apstākļus video materiālā, kurā attēlota ceļu satiksme. Pilnvērtīgai laika apstākļu noteikšanai ir nepieciešama dārga aparatūra, kā arī nav izstrādātas ...
    • Čeku izdalīšana skenētos dokumentos 

      Okseņuks, Aleksandrs (Latvijas Universitāte, 2010)
      Mūsdienās grāmatvedība tiek uzturēta elektroniskajās sistēmās, bet apritē tiek izmantoti papīra dokumenti. Manuāla papīru dokumentu ievade sistēmā ir laikietilpīgs process, tāpēc to cenšas automatizēt. Automatizētā papīra ...
    • Dalītā Mācīšanās Lietu Internetā 

      Arzovs, Audris (Latvijas Universitāte, 2023)
      Mūsdienās lietu interneta (LI) ierīces ir tik spējīgas, ka uz tām var trenēt makslīgā intelekta (MI) modeļus dažādiem uzdevumiem. Tādēļ ir nepieciešama pieeja, kas nodrošina šo modeļu un to rezultātu privātumu un drošību, ...
    • Daļiņu sistēmas gāzu un šķidrumu fizikālajai simulācijai 

      Pētermanis, Ņikita (Latvijas Universitāte, 2023)
      Šķidrumu un gāzu simulācija ir sarežģīts process datorgrafikā, jo šiem objektiem nav statiskas formas un tie mainās mijiedarbībā ar apkārtējo vidi. Darbā aplūkots šķidrumu un gāzu simulācijas paņēmiens, izmantojot daļiņu ...
    • Datorspēles izstrāde mobilajām platformām “Android” un “iOS” 

      Rutkis, Jāzeps (Latvijas Universitāte, 2017)
      Darbā autors izpēta mūsdienu spēļu izstrādes un testēšanas praksi un, izmantojot izpētes rezultātus, izstrādā digitālo spēli Android, iOS un Windows platformām. Darba autors apskata spēļu dziņa lomu mūsdienu digitālo spēļu ...
    • Dinamisku grafu attēlošana 

      Cīpola, Kristīne (Latvijas Universitāte, 2011)
      Qualification work "Graph dynamic Visualization" describes the graph dynamic and development of display tool. Tool is designed to represent the changes in graph on a timeline. This allows the user to visually create the ...
    • Dziļās stimulētās mācīšanās izmantošana industriālu robotu vadīšanā 

      Zakovskis, Edvards (Latvijas Universitāte, 2022)
      Dziļā stimulētā mācīšanās ir guvusi plašus panākumus dažādās jomās, kā, piemēram, videospēlēs un galda spēlēs. Robotikas kontroles jomā stimulētās mācīšanās algoritmi dod cerību, ka robotiem būs cilvēkam līdzīgas spējas ...
    • Ēnas noņemšana no attēla 

      Cīrule, Liene (Latvijas Universitāte, 2018)
      Ēna digitālajā attēlā nereti ir uzskatāma par vizuālu traucēkli objektu noteikšanai un meklēšanai, jo ēnas tumšo reģionu dēļ ir apgrūtināta objektu formu noteikšana informācijas zudumu dēļ. Datba mērķis ir izpētīt āra ...