Browsing Bakalaura un maģistra darbi (VFF) / Bachelor's and Master's theses by Author "Gubenko, Igors"
Now showing items 1-20 of 21
-
Arhitektūras skaistums: Rodžera Skrūtona teorijas analīze
Štrams, Vilnis (Latvijas Universitāte, 2021)Maģistra darba “Arhitektūras skaistums: Rodžera Skrūtona teorijas analīze” galvenais mērķis ir filozofa Rodžera Skrūtona (1944 – 2020) arhitektūras estētikas teorijas analīze un mūsdienu arhitektūras kritikas diskursa ... -
Artūra Danto mākslas beigu teorijas izvērtējums postmodernisma estētikas kontekstā
Sūnāksle, Ieva (Latvijas Universitāte, 2017)Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot postmodernās estētikas saistību ar mākslas analītiķa Artūra Danto teoriju par mākslas galu, skatot 20.gadsimta pārmaiņas Rietumu estētikas kontekstā. Pirmā nodaļa veltīta postmodernisma ... -
Baudas un ekstāzes tekstu nošķīrums Rolāna Barta darbos
Auzāne, Anna (Latvijas Universitāte, 2017)Darba mērķis ir noskaidrot, ko Rolāns Barts saprot ar baudas tekstu un ekstāzes tekstu un kā šis nošķīrums ir saistīts ar lasītāja pieredzi. Tāpat tiks atklāts tas, kā Barts rakstīšanu un lasīšanu atsedz caur ķermenisko, ... -
Disciplinārās varas izpausmes psihiatrijā: Mišela Fuko ģenealoģijas skatījums
Molčanovs, Filips (Latvijas Universitāte, 2017)Bakalaura darbā tiks aplūkotas disciplinārās varas izpausmi psihiatrijā Mišela Fuko filozofijas kontekstā. Darba mērķis ir pievērsties Mišela Fuko filozofijai psihiatrijas sakarā. Represīvā psihiatrija kā viena no psihiatrijas ... -
Domājot imanenci: Žila Delēza filozofija un kino
Didrihsone, Madara (Latvijas Universitāte, 2019)Filozofs Žils Delēzs atbalsta apgalvojumu, ka filozofija un tikai filozofija nodarbojas ar jēdzienu radīšanu imanences plānā, kur imanences plāns tiek saprasts kā domāšanas paštēls, ko nevar domāt, bet, kas ir jādomā, un ... -
Estētika un biovara: ķermenis kā mākslas objekts
Juraga, Dace (Latvijas Universitāte, 2019)Darbā “Estētika un biovara: ķermenis kā mākslas objekts” aplūkota saikne starp biovaras konceptu un ķermeņa mākslas prakšu estētiskajiem aspektiem. Biovaras koncepts Mišela Fuko izvērsumā atklāj tādas varas šķautnes kā ... -
Estētiskās neieinteresētības koncepcija: feministisks izvērtējums un adaptācija politiskajā mākslā
Zālīte, Daniela (Latvijas Universitāte, 2022)Darba mērķis ir pierādīt, ka estētiskās neieinteresētības koncepcija, lai arī sākotnējā pieteikumā nesaskanīga ar feminisma nostādnēm, ir adaptējama feminisma ietvaros un kā derīga attiecināma uz politisko, tostarp ... -
Filmu “Zvejnieka dēls” (1940) un “Zvejnieka dēls” (1957) salīdzinošā struktūranalīze pēc Kloda Levī-Strosa un Rolāna Barta teorijām
Sprunga, Linda (Latvijas Universitāte, 2017)Bakalaura darba mērķis ir veikt struktūranalīzi filmām “Zvejnieka dēls” (1940) un “Zvejnieka dēls” (1957) pēc Kloda Levī-Strosa un Rolāna Barta mīta strukturālisma teorijām un identificēt filmu satura līdzības ar tā laika ... -
Filozofijas un kino attiecības Alēna Badjū teorijā
Valeniece, Zane (Latvijas Universitāte, 2018)Maģistra darbs “Filozofijas un kino attiecības Alēna Badjū teorijā” pievēršas jautājumam par to, kādā veidā attiecības ir iespējamas starp kino un filozofiju. Kāds ir šo disciplīnu mērķis šādās attiecībās? Badjū šādu ... -
Interpretācija kā mākslas darba nosacījums: Hansa Georga Gadamera un Artūra Danto teoriju salīdzinājums
Bebrišs, Rūdis (Latvijas Universitāte, 2021)Bakalaura darba mērķis ir pierādīt, ka atšķirības Artūra Kolmena Danto un Hansa Georga Gadamera mākslas teorijās izriet no atšķirīga interpretācijas jēdziena traktējuma. Pirmajās divās nodaļās uzrādīšu to, kā interpretācija ... -
Kas nosaka autonomo mākslas darbu? Greiema Hārmana objektorientētās ontoloģijas kritika un mākslas zināšanu primaritātes aizstāvība
Bebrišs, Rūdis (Latvijas Universitāte, 2023)Maģistra darba mērķis ir izvaicāt, cik leģitīma ir Greiema Hārmana objektorientētās ontoloģijas piedāvātā mākslas izpratne, fokusējoties uz lomu, kas tajā ierādīta mākslas pieredzētājam. Darbā pierādīts, ka Hārmana izvirzītie ... -
Kino un identifikācija: jēdziena “vuārisms” kritisks izvērtējums Kristiana Meca kino teorijā
Augstkalna, Ieva Monika (Latvijas Universitāte, 2023)Kristians Mecs (Christian Metz) uzskatāms par vienu no vadošajiem kino teorijas autoriem pagājušā gadsimta 70. gados. Darbā “Imaginārais apzīmētājs: psihoanalīze un kino” (Psychoanalysis and Cinema: The Imaginary Signifier) ... -
Konsensa iespējamības kritika J. Hābermāsa komunikatīvās darbības teorijā
Piļugins, Dobriņa (Latvijas Universitāte, 2020)Bakalaura darba mērķis ir pētīt, vai J. Hābermāsa komunikatīvās darbības teorijā ietverta konsensa iespējamība iztur tās kritiku postmodernisma filozofijā. Bakalaura darbā pētīta J. Hābermāsa izstrādātā komunikatīvās ... -
Kosplejs: izdomātu tēlu atdarināšana kā identitātes izkopšana
Rogers, Victoria (Latvijas Universitāte, 2020)Bakalaura darba mērķis ir izpētīt izdomātu tēlu vizuālu realizēšanu uz ķermeņa jeb kospleju (no angļ. val. cosplay) kā savas identitātes izkopšanu un veidošanu. Kospleju definē kā performances mākslas veidu, kuras ietvaros ... -
Māksla kā pasaules darināšanas veids Nelsona Gudmena filozofijā
Milliņš, Rūdolfs (Latvijas Universitāte, 2020)Bakalaura darba mērķis ir aizstāvēt tēzi par Nelsona Gudmena filozofijas vienotību. Darbā tiek argumentēts, ka estētikas teorija ir būtiska Gudmena filozofijas projekta daļa, kas ļauj ilustrēt viņa “tradicionālās” filozofijas ... -
Mēmu ontoloģiskais statuss Daniela Deneta apziņas koncepcijā
Čibals, Valts (Latvijas Universitāte, 2018)Šī darba mērķis ir noskaidrot to, kā tiek domāts par mēmu konceptu, Daniela Deneta filosofijas kontekstā. Galvenais jautājums, kas tiek izvirzīts šajā darbā, ir – kādu ontoloģisko statusu var piešķirt mēmiem? Citiem vārdiem, ... -
Mirušā balss: autors poststrukturālisma filosofijā
Kuzmina, Patrīcija (Latvijas Universitāte, 2023)Šī darba mērķis ir izvērtēt, kā tēze par autora nāvi, ko savā esejā “Autora nāve” izvirza Rolāns Barts, ir savienojama ar priekšstatu par īpašu stāstījuma balsi (narrative voice), kā arī citiem uz autora klātbūtni norādošiem ... -
Mode modernitātē: estētiskie un temporālie aspekti
Bērtule, Elīna (Latvijas Universitāte, 2015)Darbā aplūkots apģērba modes fenomens un tā attīstība modernajā laikmetā. Modes un modernitātes ciešā saikne ļauj modi skatīt kā modernitātes pilnīgāko ekspresiju. Ņemot vērā modes uzmanību pret izskatu un skaistumu un ... -
Pola Graisa sadarbības principa pielietojamība verbālās ironijas analīzē
Rībena, Elīna Vendija (Latvijas Universitāte, 2020)Šī darba mērķis ir norādīt, ka H.P. Graisa Sadarbības principa (SP) ietvaros formulētā pieeja ironiskiem izteikumiem, un metodes tajos ietverto implikatūru atvasināšanai, nav pielietojamas pietiekami plašam ironisku izteikumu ... -
Valtera Benjamina auras jēdziena kritika Borisa Groisa mākslas teorijā
Kalniņa, Renāte (Latvijas Universitāte, 2017)Bakalaura darbā “Valtera Benjamina auras jēdziena kritika Borisa Groisa mākslas teorijā” tiek apskatīts 20. gs. filozofa Valtera Benjamina ieviestais jēdziens “mākslas darba aura” un salīdzināts ar 21. gs. filozofa Borisa ...