Sociālo mediju loma starptautiskajā uzņēmējdarbībā
Autor
Gaile, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Inese
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Sociālie mediji ir pārveidojuši indivīdu mijiedarbību un komunikāciju visā pasaulē, tādējādi ietekmējot arī uzņēmējdarbību. Pieaugot to popularitātei un lietojumam, attiecīgi reaģē piedāvājums un attīstās ar tiem saistīti pakalpojumi un jaunas profesijas. Darbs iekļauj arī sociālo mediju lomu starptautiskajā tūrismā, kas, autores prāt, ir ļoti nozīmīga nozare un izteikti tiek pakļauta sociālo mediju ietekmei. Pētījuma mērķis ir izpētīt pasaulē populāru sociālo mediju ietekmi uz patērētāju uzvedību, reklāmu industriju un uzņēmējdarbību, ņemot vērā lietotāju paaudzes. Kā arī ar anketu un interviju palīdzību pārbaudīt, vai pasaules sociālo mediju radītās tendences ir saskatāmas arī Latvijā. Rezultātā tika noskaidrots, ka sociālie mediji atvieglo starptautiskās darbības uzsākšanu un norisi, iespaido patērētājus un rada jaunas mārketinga tendences. Social media has transformed the way individuals interact and communicate around the world, affecting business as well. As their popularity and use increase, so does the supply, related services and new professions. Research includes also the role of social media in international tourism, which, according to the author, is a very important industry and is strongly exposed to the influence of social media. The aim of the study is to investigate the impact of popular social media on consumer behavior, the advertising industry and business, taking into account generations of users. And with the help of questionnaires and interviews to check whether the world social media tendencies are applied in Latvia. As a result, it was found that social media facilitates the start-up and operation of international activities, affects consumers and creates new marketing trends.