Bērnu agresīvas uzvedības novēršanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā
Autor
Mežule, Alīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba tēma: Bērnu agresīvas uzvedības novēršanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā teorētiski tika izpētītas psihologu un pedagogu atziņas par bērnu agresīvas uzvedības izpausmēm, definējot agresīvu uzvedību un analizējot bērnu agresīvas uzvedības novēršanas iespējas. Otrajā daļā tika veikts pētījums. Pētījumā tika intervēti psihologi un pedagogi un, izmantojot kontentanalīzi, analizēti pedagogu un psihologu viedokļi. Bez psihologu un pedagogu intervijām, pētījuma ietvaros tika aptaujāti arī vecāki un noskaidrots vecāku viedoklis par bērnu agresīvo uzvedību. Papildus tam 5 mēnešu ietvaros tika veikts aktīvs darbs ar agresīviem bērniem, lai rastu iespējas novērst agresīvo uzvedību. Kvalifikācijas darbā ir izstrādāti secinājumi un sniegti priekšlikumi bērnu agresīvas uzvedības novēršanai. Kvalifikācijas darbs sastāv no: 57 lpp, 9 attēliem, 13 tabulām, izmantotās literatūras saraksta un 3 pielikumiem. Atslēgas vārdi: bērnu agresīva uzvedība, agresija, bērni, pirmsskola Topic of qualification thesis : Possibilities of preventing aggressive behaviour of children in the older preschool age. The qualification thesis consists of two parts. In the first part, the findings of psychologists and educators on the manifestations of children’s aggressive behaviour were theoretically researched, defining aggressive behaviour, and analysing the possibilities of preventing aggressive behaviour of children. The second part was a study. The study interviewed psychologists and educators and analysed the views of educators and psychologists using content analysis. In addition to interviews with psychologists and teachers, the study also surveyed parents and found the parent views on aggressive behaviour of children. In addition, active work with aggressive children was carried out within 5 months to find ways to prevent aggressive behaviour. In the qualification thesis, conclusions have been developed and proposals for the prevention of aggressive behaviour of children have been provided. The qualification thesis consists of 57 pages, 9 figures, 13 tables, bibliography, and 3 appendices. Keywords: children's aggressive behaviour, aggression, children, preschool