Vidēja pirmsskolas vecuma bērnu uzvedības paradumu pilnveide mācību jomu centros
Author
Oņisimjuka, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: vidējā pirmsskolas vecuma bērnu uzvedības paradumu pilnveide mācību jomu centros. Darba autore: Kristīne Oņisimjuka Darba zinātniskais vadītājs: Prof. Dr. Paed. Maruta Sīle Pētījuma mērķis: izpētīt bērnu uzvedības paradumu pilnveides iespējas mācību jomu centros vidējā pirmsskolas vecuma grupā. Pētījuma hipotēze: bērnu uzvedības paradumu pilnveides iespējas vidējā pirmsskolas vecuma grupā tiek veiksmīgāk sekmētas mācību jomu centros un integrējot šīs prasmes ikdienišķās situācijās. Darba teorētiskā daļā: tiek analizēta zinātniskā literatūra par uzvedības jēdziena skaidrojumu; raksturotas uzvedības izpausmes pirmsskolas vecuma bērnu attīstības kontekstā; pētīta mācību jomu centru darbību iespējas uzvedības prasmju pilnveidei; Empīriskajā daļa: tika pielietotas šādas metodes: veikta pedagoģiskās izmēģinājumu darbības piederības uzvedības paradumu pilnveidei mācību jomu centros vidējā pirmsskolas vecuma bērniem; pedagoģiskā novērošana; pārrunas ar bērniem. Atslēgas vārdi: uzvedība, paradumu pilnveide, vidējais pirmsskolas vecums, pozitīva uzvedība. Kvalifikācijas darba apjoms: kopējais lapušu skaits 42, pielikumi 1, tabulas 3, attēlus 4, literatūras un informācijas avoti 20. Subject of the qualification work: improvement of behavioral habits of middle school children in the study centers. Author of the work: Kristīne Onisimjuka Scientific supervisor: Prof. Dr. Paed. Maruta Sīle Objective of the research: to study the possibilities of improving children's behavioral habits in study centers in the middle pre-school age group. Research hypothesis: opportunities to improve children's behavioral habits in the middle pre-school age group are more successfully promoted in study centers and by integrating these skills into everyday situations. In the theoretical part of the researh: • the scientific literature on the explanation of the concept of behavior is analyzed; • described behavioral manifestations in the context of preschool children's development; • the possibilities of the activities of the study field centers for the improvement of behavioral skills have been studied. Empirical part of the researh: the following methods are used: • performed pedagogical experiments for the improvement of belonging behavioral habits in study field centers for middle school children; • pedagogical observation; • discussions with children. Keywords: behavior, improvement of habits, average preschool age, positive behavior. Volume of qualification work: total number of pages 42, appendices 1, tables 3, figures 4, literature and information sources 20.