Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorAntēna, Indra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-12-22T02:01:51Z
dc.date.available2020-12-22T02:01:51Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other79067
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53064
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats “4 – 5 gadus vecu bērnu radošās domāšanas veicināšana vizuālajā mākslā pirmsskolāˮ tika izvēlēts, pamatojoties uz problēmas aktualitāti, kā veicināt radošo domāšanu vizuālās mākslas nodarbībās. Darba mērķis ir teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt kā vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā var veicināt 4 – 5 gadus vecu bērnu radošo domāšanu. Kvalifikācijas darba teorētiskās daļas sākumā tiek aplūkota radošā domāšana, kādas ir tās iezīmes, kā arī dažādu autoru viedokļi un atziņas par radošo domāšanu. Tālāk tiek izzināta radošās domāšanas veicināšanas nepieciešamība un nozīme. Lai labāk izprastu radošās domāšanas procesu 4 – 5 gadus veciem bērniem, tiek apskatīts bērnu raksturojums šajā vecumposmā. Teorētiskās daļas 2.nodaļā tiek aplūkotas vizuālās mākslas nodarbības pirmsskolā, kādam vajadzētu būt mācību saturam un pedagoga darbībai, lai veicinātu radošo domāšanu. Šajā nodaļā tiek aplūkoti dažādu autoru viedokļi un atziņas par mācību saturu un pedagogu darbību. Kvalifikācijas darba 3.nodaļā tiek aprakstīts empīriskais pētījums, kur tā pirmajā daļā tiek aprakstītas pētījumā izmantotās empīriskās metodes. Tiek izveidoti kritēriji, pēc kuriem vērtēs empīriskā pētījuma metodēs iegūtos rezultātus, kā arī īsi aprakstītas visas plānotās nodarbības. Empīriskā pētījuma otrajā daļā tiek aprakstīta pētījuma norise. Šajā daļā tiek aprakstītas novērotās bērnu darbības nodarbībās, no kurām tiks ievākti dati pētījuma analīzei. Empīriskā pētījuma trešajā daļā tiek aprakstīti pētījuma rezultāti un veikta to analīze. Pētījumā iegūtie rezultāti tiek analizēti pēc iepriekš izveidotiem kritērijiem: oriģinalitātes, patstāvības un meistarības. Atslēgas vārdi: radošā domāšana, radošās domāšanas veicināšana, bērns pirmsskolā, vizuālās mākslas nodarbības pirmsskolā. Kvalifikācijas darbā ir 48 lpp., 6 attēli, 2 tabulas, 29 avoti, 5 pielikumi.
dc.description.abstractThe subject of the qualification work “Promotion the creative thinking of 4 – 5 year old children in visual art in preschoolˮ was chosen on the basis of the spotlight of the problem, how to promote creative thinking in art lessons. The job aims to theoretically clarify and practice thinking of 4 – 5 years old children. At the beginning of the theoretical part of the work of qualification, the creative thinking which its characteristics are, as well as the views and lessons of the various authors on creative thinking is considered. The importance of promoting creative thinking are further explored. In order to better understand the process of creative thinking for children aged 4 – 5 years, the characteristics of children at this age are considered. Chapter 2 of the theoretical part looks at art lessons in preschool, which should include teaching content and teaching activity to promote creative thinking. This chapter deals with the views and insights of the various authors on the content of teaching and the functioning of educators. Chapter 3 of the qualification work describes an empirical study describing theempirical methods used in the study in the first part. Criteria will be established to assess the results of the empirical study methods, as well as a brief description of all planned lessons. The second part of the empirical study describes the progress of the study. This section describes the observed child activity lessons from which data for study an alysis will be collected. The third part of the empirical study describes the results of the study and analyses them. The results of the study are analysed on the basis of pre-established criteria: originality, autonomy and craftsmanship. Key words: creative thinking, promoting creative thinking, child in preschool, visual art lessons in preschool. The qualification work includes 48 pages, 6 pictures, 2 tables, 29 sources, 5 attachments.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectradošā domāšana
dc.subjectradošās domāšanas veicināšana
dc.subjectbērns pirmsskolā
dc.subjectvizuālās mākslas nodarbības pirmsskolā
dc.title4 - 5 gadus vecu bērnu radošās domāšanas veicināšana vizuālajā mākslā pirmsskolā
dc.title.alternativePromotion the creative thinking of 4-5 year old children in visual art in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record