Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorTrokša, Iveta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-12-22T02:01:54Z
dc.date.available2020-12-22T02:01:54Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other79071
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53067
dc.description.abstractAutore – Iveta Trokša. Kvalifikācijas darba tēma ir “Bērnu mijiedarbība ar apkārtējiem jaunākajā pirmsskolas vecumā”. Mijiedarbības nozīme jaunākajā pirmsskolas vecumā īpašu aktualitāti ieguva 20.gs. Kā rezultātā pēdējā gadsimtā mācību saturs un pieeja pirmsskolā ir krasi mainījusies. Veidojot vidi, kas balstās uz bērnu attīstību, vajadzībām un vēlmēm. Darbs sastāv no teorētiskā un praktiskā daļas. Teorētiskā daļā autore veica metodiskās, pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras izpēti un analīzi, kur apskata mijiedarbības, saskarsmes un sadarbības kopsakarības, bērna attīstību, personību un pašapziņu. Aprakstīta mijiedarbības būtība, bērna “Es” tēla veidošanās, saskarsme un sadarbība no dzimšanas ar pieaugušo, pašapziņas attīstības pazīmes un pedagoga loma pirmsskolā. Praktiskajā daļā tika veikts empīriskais pētījums, kurā piedalījās jaunākā pirmskolas vecuma bērni. Tika izstrādāts pētījuma plāns, mijiedarbības rādītāji, vērtēšanas kritēriji. Pēc iegūtajiem rezultātiem tika pielietotas metodes un līdzekļi, lai pozitīvi ietekmētu mijiedarbību un pašapziņu. Pētījuma beigās tika apkopoti un analizēti iegūtie rezultāti un veikti secinājumi. Apkopojot dažādas teorijas un viedokļus pētījuma gaitā tika īstenoti uzdevumi, kas balstīti uz sadarbību un saskarsmi, kuru pamatā ir augsta morāle un patiesa vēlme mijiedarboties ar bērnu, lai radītu vietu, kur bērns var justies piederīgs, motivēts, zinātkārs, ieinteresēts veidot kontaktu un sadarboties ar apkārtējiem. Empīriskajā pētījumā apstiprinājās izvirzītā hipotēze: jaunākā vecuma bērnu mijiedarbība ar apkārtējiem būs sekmīga, ja sadarbojoties ar bērnu, pirmsskolas izglītības iestādē, tiks ņemta vērā bērna pašapziņas attīstība un pielietotas vecumam un vajadzībām atbilstošas metodes un līdzekļi. Atslēgas vārdi – mijiedarbības būtība, saskarsme un sadarbība, pašapziņa, jaunākais pirmsskolas vecums. Kvalifikācijas darba apjoms – 63 lpp, 15 attēli, 17 tabulas, 5 pielikumi, 49 informācijas avoti.
dc.description.abstractAuthor - Iveta Trokša. The theme of the qualification paper is "Children's interaction with others at the youngest preschool age". The importance of interaction in the youngest preschool age gained special relevance in the 20th century. As a result, the content and approach to pre-school education has changed dramatically in the last century. Creating an environment based on children's development, needs and wishes. The work consists of theoretical and practical parts. In the theoretical part, the author conducted research and analysis of methodological, pedagogical and psychological literature, which examines the interrelationships of interaction, communication and cooperation, child development, personality and self-confidence. The essence of the interaction, the formation of the child's “I” image, communication and cooperation from birth with the adult, the signs of self-confidence development and the role of the teacher in preschool are described. In the practical part, an empirical study was conducted in which participated children’s of younger preschool age. A research plan, interaction indicators, evaluation criteria were developed. According to the obtained results, methods and tools were used to positively influence interaction and self-confidence. At the end of the study, the obtained results were summarized and analyzed and conclusions were drawn. Gathering various theories and opinions during the study, tasks based on cooperation and communication based on high morals and a genuine desire to interact with the child were created to create a place where the child can feel belonging, motivated, curious, interested in contact and cooperation with others. . The empirical study confirmed the hypothesis that the interaction of young children with others will be successful if the development of the child's self-confidence is taken into account in cooperation with the child in the pre-school educational institution and methods and tools appropriate to the age and needs are applied. Keywords - essence of interaction, communication and cooperation, self-confidence, youngest preschool age. The volume of the qualification work - 63 pages, 15 figures, 17 tables, 5 appendices, 49 sources of information.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectmijiedarbības būtība
dc.subjectsaskarsme un sadarbība
dc.subjectpašapziņa
dc.subjectjaunākais pirmsskolas vecums
dc.titleBērnu mijiedarbība ar apkārtējiem jaunākajā pirmsskolas vecumā
dc.title.alternativeChildren's interaction with others at the youngest age of preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record