Vidējā pirmskolas vecuma bērnu rudens norišu izpratnes pilnveide dabaszinību mācību jomas centrā
Автор
Djomina, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autors ir Līga Djomina. Kvalifikācijas darba temats - Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu rudens norišu izpratnes pilnveide dabaszinību mācību jomas centrā. Darba mērķis - teorētiski un praktiski pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu rudens norišu izpratnes pilnveides iespējas dabaszinību macību centra darbībā. Darba uzdevumi: 1. analizēt pedagoģisko un psiholoģisko zinātnisko literatūru par bērnu izpratni; 2. raksturot vidējā pirmsskolas vecuma bērnu izziņu ietekmējošos faktorus; 3. organizēt empīrisko pētījumu; 4. analizēt empīriskā pētījuma rezultātus. Teorētiskā daļa ar 2 apakšnodaļām veltīta problēmas teorētiskai apzinašanai.Empīriskā daļa ar 2 apakšnodaļām veltīta situācijas konstatācijai, izmeginājuma darbībai, empīriskā pētījuma rezultātu analīzei, lai noteiktu bērnu izpratnes attīstības dinamiku. Pamatojoties uz veseluma pieeju, tiek noskaidrots vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vecumposma raksturojums. Empīriskajā daļā, ievērojot bērnu vecumposma attīstības likumsakarības, izstrādāti un aprobēti pedagoģiskie paņēmieni. Veikta skolotāju, kas strādā ar vidējā vecumposma pirmsskolas bērniem, anketēšana, izzinot viņu pedagoģiskos paņēmienus. Tiek analizēti iegūtie dati. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām, 4 apakšnodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem un pielikuma. Pētījuma apjoms: 46.lpp, 6 tabulas, 1 pielikums, 24 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: dabas zinību centrs, rudens norises, 4 – 5 gadus veci bērni. The authot of the work ir Līga Djomina. The topic of the qualifications work is Improving the understanding of autumn events for pre - school children at the center of the science field. The aim of the work is theoretically and practically study the possibilities of improving the understanding of the autumn precesses of pre – school children in the center of natural sciences. Work tasks: analyze the pedagogical and psyhological literature an the events of autumn nature and children development; organize an empirical study; analyze empirical study results. The work cinsists of an introduction, 2 chapters, 4 subsections, conclusion and an appendix. The forst chapter with 2 subsections is devoted to the theoretical analysis of the problem. The second chapter with 3 subsections is devoted to the study of practical work in the environment of enriching the image of pre – school children about autumn. Based on the holistic approach, the average pre – school age is determined age characteristics. In the empirical part, taking into account the development of childrens age empirical researc organized by regularity. A survey of teachers who work with middle – aged pre – school children was conducted, finding aut their pedagogical techniques. The obtained data are analyzed. Qualification work consists of an indroduction, 2 chapters, 4 subsections, conclusions, proposals and an appendix. Key words: natural sciences center, autumn events, children aged 4 to 5 years. The size of the dicument consists: 46 pages, 6 tables, 1 attachment and 24 literatures and saurces.