3- 4 gadīgu bērnu runas aktivizēšana pedagoģiskajā procesā
Автор
Ošiņa, Alīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba autore: Alīna Ošiņa. Kvalifikācijas darba temats: „3-4 gadīgu bērnu runas aktivizēšana pedagoģiskajā procesā”. Kvalifikācijas darba mērķis: izzināt, izpētīt 3-4 gadīgu bērnu runas attīstības sekmēšanas iespējas spēlēs un rotaļās. Darba pirmajā daļā tiek aplūkota teorētiskā literatūra saistībā ar pētāmo tēmu. Tiek sniegts jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums, apzināti runas un valodas attīstības veicināšanas uzdevumi, uzsverot rotaļu nozīmi pedagoģiskā darba procesā attiecīgā vecuma bērniem un pedagoģiskā darba nozīmību. Darba otrajā daļā atspoguļots empīriskais pētījums Valmieras pirmsskolas izglītības iestādes "X" jaunākā pirmsskolas vecuma grupā. Tiek sniegts vērtējums par bērnu runas un valodas attīstību, uzsākot mācību gadu, un to nobeidzot. Bērnu runas attīstība tika veicināta ar rotaļspēļu palīdzību. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze: 3-4 gadīga bērna runas attīstība noritēs sekmīgi, ja pedagogs iesaistīs un ieinteresēs bērnus dažādās rotaļīgās aktivitātēs, kurās jāizmanto runa. Analizējot un apkopojot iegūto informāciju pētījuma mērķis – izzināt, izpētīt 3-4 gadīgu bērnu runas attīstības sekmēšanas iespējas spēlēs un rotaļās – sasniegts. Atslēgvārdi: runa, valoda, pedagoģiskais process pirmsskolā, runas aktivizēšana Kvalifikācijas darba apjoms ir 44 lpp., darbā ir iekļautas 7 tabulas un 3 attēli, izmantoti 32 literatūras avots. Author of the qualification work: Alīna Ošiņa. The topic of the qualification work: "Activation of speech of 3-4 year old children in the pedagogical process". The aim of the qualification work: to find out, to study the possibilities of 3-4 years old children to promote speech development in games and games. The first part of the work deals with the theoretical literature related to the research topic. A description of the development of the kindergarden youngest age children is provided, tasks of promoting speech and language development are identified, emphasizing the importance of games in the process of pedagogical work for children of the respective age and the importance of pedagogical work. The second part of the work reflects the empirical research in the kindergarden youngest age group of the kindergarden educational institution "X" of Valmiera. An assessment is made of children's speech and language development at the beginning and end of the school year. Children's speech development was promoted through play. In the empirical part, the hypothesis was confirmed: the development of a 3-4 year old child's speech will be successful if the teacher involves and interests the children in various playful activities in which speech should be used. The aim of the research - to find out, to study the possibilities of 3-4 years of children to promote speech development in games and games - achieved by analyzing and summarizing the obtained information. The volume of the qualification work is 44 pages, the work includes 7 tables and 3 pictures , 32 literature sources are used.