Runas attīstības sekmēšana vidējā pirmsskolas vecuma bērniem izmantojot rotaļas
Author
Belozareviča, Mairita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors: Mairita Belozareviča Pētnieciskā darba temats: “Runas attīstības sekmēšana vidējā pirmsskolas vecuma bērniem izmantojot rotaļas”. Mērķis: Teorētiski un praktiski noskaidrot vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības sekmēšanas iespējas, izmantojot rotaļas. Darba pirmajā daļā tiek aprakstīts vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības, dažādu autoru skatījumā. Tiek aprakstīta bērna vispārējā attīstība. Tiek aprakstīta bērna valodas un runas veidošanās un nozīme, kā arī runas attīstības pakāpes, kurā laika posmā, ko bērns vēl tikai apgūst un ko jau māk. Darba otrajā daļā tiek aprakstīts dažādu autoru skatījums par runas attīstības sekmēšanu vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Kādas rotaļas izmantot, lai sekmētu runas attīstību un rotaļu teorētiskais pamatojums bērnu attīstībā. Trešajā daļā tiek veikts empīriskais pētījums, iepazīstot bērnus, viņu runas attīstību, izpratni. Aprakstīts, kādas rotaļas tiek izmantotas un kā tas ir palīdzējis bērna runas attīstības sekmēšanai. Empīriskā pētījuma rezultātā tiek apstiprināta hipotēze, ka runas attīstības sekmēšana būs veiksmīga, ja skolotājs pedagoģiskajā procesā izmantos rotaļas atbilstoši bērna spējām, prasmēm un vajadzībā. Kopā darbā ir 64 lapaspuses, 14 tabulas, 6 attēli, 49 literatūras un avotu vienības un 8 pielikumi. Atslēgas vārdi: runa, runas attīstība, rotaļas, vidējais pirmsskolas vecums Author: Mairita Belozareviča Title of the research: “Promoting the development of speech trough the use of games for childrens of the average pre-school age” Purpose: Theoretically and practically clarify the possibilities for promoting the development of speech by children of the average pre-school age through playing The first part of the work describes the relationship between the development of children of the average pre-school age, in the view of the various authors. The overall development of the child is described. It describes the formation and meaning of the child's language and speech, as well as the stages of speech development, during which a child still learns and already knows. The second part of the work describes the views of different authors on promoting speech development for middle-aged children. What games should be used to promote the development of speech and the theoretical justification for playing in children's development. In the third part, an empirical study is carried out to familiarise children, the development of their speech, their understanding. It describes what games are being used and how it has helped to promote the development of a child's speech. The empirical study confirms the hypothesis that promoting speech will be successful if the teacher uses games in the pedagogical process in line with the child's capabilities, skills and needs. The total works on 64 pages, 14 tables, 6 images, 49 units of literature and sources and 8 attachments. Keywords: speech, speech development, play, average preschool age.