Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes sekmēšana kustību rotaļā
Author
Čibala, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors: Baiba Čibala. Bakalaura darba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana kustību rotaļā. Bakalaura darba mērķis: analizēt teorētiskās atziņas un praktiski pētīt vecākā pirmsskolas vecumposma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanas iespējas kustību rotaļās. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, praktiskās daļas, secinājumiem, priekšlikumiem, literatūras saraksta, pielikumiem. Teorētiskajā daļā tiek analizētas psihologu un pedagogu atziņas par saskarsmi un tās veidošanos vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Tiek apskatīts un analizēts vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums un izzināta rotaļas izmantošana bērnu saskarsmes veicināšanai. Tiek skaidrots, ka pirmsskolas vecumā rotaļai ir svarīga un attīstoša loma, jo šajā periodā rotaļa ir bērna dabiska nodarbošanās, kurā apmierina bērns savu tieksmi kustēties un darboties. Praktiskajā daļā tiek skaidrots pētījuma metodoloģiskais pamatojums, pētījuma norises apraksts - pedagogu anketēšana, bērnu vērošana, veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, pētījuma rezultātu apstrādes analīze. Darbā izmantotas D. Dzinteres, I. Stangaines, Ļ. Vigotska, J. Kupča, V. Golubinas, D,Lieģenieces, S. Omārovas, G. Svences, I. Puškareva, A. Šponas, V. Bahas, L. Dubkeviča, u.c. autoru atziņas. Darbs sastāv no 57 lapaspusēm, 3 tabulām, 8 attēliem, 74 literatūras un informācijas avotiem, 4 pielikumiem. Bachelor’s work authors: Baiba Čibala. Bachelors’s name is facilitating communication skills of oldest preschoolers with movement games. Bachelor’s work meaning is to analyse and practicaly observe movement games use options of communication of pre-school eldest group children. Work includes introduction, theory part, practical part, conclusion, proposals, literature list and attachments. In theory part is analised psiholoģist’s and teacher’s autores about contact and development with in eldest groups of pre-school children. The characteristics of the development of older pre-school children are reviewed and analyzed, and the use of play to promote children's communication is explored. It is explained that at pre-school age, play plays an important and developing role, because during this period play is a child's natural activity, in which the child satisfies his or her tendency to move and act. The practical part explain the methodological rationale for study, description of the research process - teachers' questionnaire, observation of children, performed pedagogical experiment activity, analysis of research results processing. Used in work D. Dzintere’s, I. Stangaine’s, Ļ. Vigotska, J. Kupča’s, V. Golubina’s, D. Liegeniece’s, S. Omarova’s, G. Svence’s, I. Puškareva, A. Spona’s, V. Baha’s, L. Dubkeviča’s autor quotes. Work consist of 57 pages, 3 tables, 8 images, 74 literature and information sources and 4 attachmens.