Skolotāja profesionālā darbība 11 - 12 gadus vecu pusaudžu stresa noturības veidošanai pirms eksāmeniem un sacensībām
Autor
Ozola, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba tēma: Skolotāja profesionālā darbība 11 - 12 gadus vecu pusaudžu stresa noturības veidošanai pirms eksāmeniem un sacensībām. Pētījuma mērķis: Pētīt skolotāja profesionālo darbību 11 – 12 gadus vecu pusaudžu stresa noturības veidošanai pirms eksāmeniem un sacensībām. Pētījuma hipotēze: 11 – 12 gadus vecu pusaudžu stresa noturība pirms eksāmeniem un sacensībām veidojas, ja skolēnu stresa pārvaldīšanu stimulēs ar radošās izpausmes, pašpārliecības, vizualizēšanas un relaksācijas metodēm, kas paaugstina stresa noturību. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt literatūru par pusaudžu stresa noturības veidošanu. 2.Izvēlēties pētījuma grupu. 3.Īstenot empīrisko pētījumu. 4.Apkopot un analizēt rezultātus. Darbs sastāv no divām daļām: •Teorētiskā daļa, kurā apkopotas psiholoģiskās un pedagoģiskās literatūras izpēte un analīze par pusaudžu stresa noturību un skolotāja profesionāla darbība pusaudžu stresa noturības sekmēšanai. •Empīriskā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģijas pamatojums, veikta pusaudžu stresa noturības diagnostika pētījuma sākumā un beigās. Pētījumā atspoguļota skolotāja darbība skolēnu stresa noturības veidošanai – relaksācijas, pašpārliecības, vizualizēšanas un radošas izpausmes vingrinājumi stresa pārvaldīšanai, veikta analīze, secinājumi un priekšlikumi. Skolotāja darbība sekmē skolēnu stresa pārvaldīšanu pirms eksāmeniem un sacensībām, ja skolēniem piedāvā radošās izpausmes, pašpārliecības vizualizēšanas un relaksācijas metodes, kas paaugstina stresa noturību. Darba struktūra: bakalaura darbs sastāv no ievada, pētījuma teorētiskās daļas, pētījuma praktiskās daļas, secinājumiem, priekšlikumiem, 40 izmantotās literatūras un informācijas avotiem 45 lapaspusēm, 5 attēliem, 3 tabulām. Atslēgas vārdi: stress, stresa noturība, stresa noturības veidošana, 11 – 12 gadus veci pusaudži, vizualizācija, relaksācija, radošas izpausmes, pašpārliecība, elpošana. Theme of the work: Teacher professional performance for developing stress resilience of 11 to 12 year old students before exams and competitions. Aim of research: Study the pofessional performance of a teacher for the development of stress resilience of 11 to years olds before exams and competitions. Hypothesis: The stress resilience of 11-12-year olds prior to exams and competitions occurs when school stress management is stimulated by methods of creative expression self – conficence, visualization and relaxtion tht increase stress resilience. Tasks: 1.Analyze literature on building teenage stress resilience. 2.Select a research group. 3.Implement the empirical study. 4.Summarize and analyze the results. The work consists of two parts: •Theoretical part, which summarises the study and analysis of psychological and pedagogical literature on the resilience of adolescent stress and the professional activity of the teacher in promoting the resilience of adolescent stress. •The empirical part, a justification for the study methodology has been provided, a teenage stress diagnosis has been performed at the beginning and end of the study. The study shows the role of the teacher in building the stress resilience of pupils – exercises of relaxation, selfconfidence, visualisation and creative expression to manage stress, analyses, conclusions and proposals have been carried out. The activities of the teacher contribute to the management of student stress prior to exams and competitions, provided that students are provided with creative manifestations, self-confidence visualization and relaxation techniques that increase stress resilience. Structure of the work: the work of the Bachelor consists of an introductory, theoretical part of the study, practical part of the study, conclusions, 40 sources of literature and information, 45 pages, 5 photos, 3 tables. Keywords: stress, stress stress stress, stress stress resilience, 11 and 12 year olds, visualization, relaxation, creative manifestations, self-confidence, breathing.