Bērna agresijas novēršanas paņēmieni vidējā pirmsskolas vecumā
Автор
Pilsētniece, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba autors: Dace Pilsētniece Bakalaura darba vadītāja: profesore, Dr. psych. Tija Zīriņa Bakalaura darba temats: Bērnu agresijas novēršanas paņēmieni vidējā pirmsskolas vecumā. Bakalaura darba mērķis: Pētīt agresijas novēršanas paņēmienus vidējā pirmsskolas vecumā. Bakalaura darbā teorētiskais, empīriskais pētījums bija par agresijas novēršanas paņēmieniem vidējā pirmsskolas vecumā. Tika pētīta pedagoģiskās literatūras avoti par agresijas jēdziena būtību, agresijas iespējamajiem cēloņiem, kā arī iespējamās agresijas novēršanas metodes – pasakas un rotaļas. Individuāli pētot katru bērnu un veicot pierakstus, tika izveidota kritēriju tabula, pēc kuras varēja secināt, kā atlasīt pasakas un rotaļas. Empīriskajai daļai tika atlasītas 7 pasakas un 7 rotaļas. Pētījumā tika secināts, ka pasaku un rotaļu metode ļoti labi darbojas kā agresijas novēršanas paņēmiens, taču, lai tas darbotos – pasakas un rotaļas jāpiedāvā sistemātiski un jēgpilni. Bakalaura darba apjoms: 64 lpp., 4 tabulas, 2 attēli, 1 pielikuma, 42 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: vidējais pirmskolas vecums, agresīva uzvedība, agresijas cēloņi, vidējā pirmskolas vecuma attīstības likumsakarības, novērošana, agresijas novēršanas metodes. The author of Bachelor’s paper: Dace Pilsetniece The leader of the Bachelor’s paper: Professor Dr.psych. Tija Zirina The topic of the Bachelor’s paper: Pre – school children’s aggression prevention methods The aim of the Bachelor paper: to research pre – school children’s aggression prevention methods The theoretical, empirical research was about pre – school children’s aggression prevention methods. Pedagogical literature about the essence of the aggression concept pasible causes of aggression as well as aggression prevention methods – fairy - tales and games were studied. The table of criteria how to choose fairy-taels and games was made in the process of each child’s individual research and writing down notes. Seven fairy-tales and seven games were selected for the empirical part concluded in the research that the methods of fairy-tales and games is very effective to prevent aggression, but in order to succeed – fairy-tales and games must be offered systematically and meaningfully. The volume of the Bachelor’s paper: 64 pages, 4 tables, 2 pictures, 1 attachment, 42 literature sources. Key words: pre – school age, aggressive behaviuor, causes of aggression, pre – school age children’s development regularities, observation, observation methods.