Pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās labsajūtas veicināšana radošajās rotaļās
Автор
Veispāle, Anete Zaiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autore: Anete Zaiga Veispāle. Bakalaura darba “Pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās labsajūtas veicināšana radošās rotaļās” mērķis ir teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt, kā pirmsskolas skolotājs var uzlabot bērna emocionālo labsajūtu ar radošās rotaļas palīdzību. Pētījuma izvirzīta hipotēze: bērna emocionālā labsajūta tiks sekmēta radošās rotaļas laikā, ja skolotājs būs radījis pozitīvu vidi, kurā ļauj bērnam izzināt sevi, pasauli sev apkārt, caur esošo pieredzi, emocijām. Darba teorētiskajā daļā analizēti šādi jautājumi: •emocionālā labsajūta, tās kritēriji un rādītāji; •bērna un pieaugušā emocionālās labsajūtas salīdzinājums, tās izpausmes; •pieaugušā ietekme uz bērna emocionālo labsajūtu; •radošā rotaļa, tās piemērotība bērna emocionālās labsajūtas uzlabošanai; •pedagoga darbība, rotaļu organizēšana, lai uzlabotos bērna emocionālā labsajūta. Darba pētnieciskajā daļā tiek vērotas bērnu labsajūtas izmaiņas rotaļas laikā, pedagoga darbība tajā. Kā arī analizēta pedagogu aizpildītā aptauja, noskaidrojot pedagogu domas par bērna emocionālās labsajūtas uzlabošanos pirmsskolā. Darba gaitā tika secināts, ka radošā rotaļa ietekmē, uzlabo bērna emocionālo labsajūtu. Bakalaura darba apjoms ir 55 lappuses, 14 attēli, 4 tabulas, 1 pielikums, izmantotās literatūras un avotu skaits – 36. Atslēgas vārdi: emocionālā labsajūta, pirmsskola, radošā rotaļa, emocijas Author: Anete Zaiga Veispāle. The aim of bachelor thesis “Promoting the emotional well-being of preschoolers in creative play’’ is to theoretically analyse and practically test, how a pre-school teacher can improve a child's emotional well-being while using creative play. The author of bachelor thesis purposes hypothesis: the child's emotional well-being will be promoted during the creative play, if the teacher has created a positive environment in which the child is allowed to get to know himself, the world around him, through experiences, emotions. These following issues are analysed in the theoretical part of the work: • emotional well-being, its criteria and indicators; • comparison of child and adult emotional well-being, its manifestations; • the influence of the adult on the child's emotional well-being; • creative play, its suitability for improving the child's emotional well-being; • pedagogue's activity, organization of games to improve the child's emotional well-being. In the research part of the work, changes in children's well-being during play are observed, the teacher's activity in it. Also, the survey filled in by teachers was analyzed, finding out the teachers' thoughts about the improvement of the child's emotional well-being in preschool. In the course of the work it was concluded that under the influence of creative play, improves the child's emotional well-being. The bachelor thesis consists of 55 pages, 14 pictures, 4 tables, 1 annexes, 36 sources of literature and information used in the thesis. Keywords: emotional well-being, preschool, creative play, emotions