5 - 6 gadīgu bērnu matemātisko priekšstatu sekmēšana rotaļā
Author
Sproģe, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba temats – 5 – 6 gadīgu bērnu matemātisko priekšstatu sekmēšana rotaļā. Mērķis -Pētīt matemātisko priekšstatu veidošanās veicināšanu 5 - 6 gadus veciem bērniem, izmantojot rotaļas ar uzdevumu. Pirmajā daļā – tiek sniegts skaidrojums pedagogu un psihologu atziņās par 5 – 6 gadīgu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanos pirmsskolā. Veikts pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums, izzinot 5 – 6 gadīgu bērnu psihisko un fizisko attīstību. Kā arī tiek analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par rotaļas ar uzdevumu izmantošanu matemātisko priekšstatu sekmēšanai konkrētajā vecumposmā. Otrajā daļā – analizēti empīriskā pētījuma rezultāti. Aprakstīts pētījuma metožu un gaitas raksturojums. Veikta pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, pārbaudot rotaļas ar uzdevumu izmantošanas iespējas un efektivitāti elementāro matemātisko priekšstatu sekmēšanā par jēdzienu „skaits” 5 – 6 gadīgiem bērniem. Darbs sastāv no 2 nodaļām Lappušu skaits – 51 Attēlu skaits – 13 Tabulu skaits – 2 Literatūras avoti – 47 Pielikumi - 6 The theme of the bachelor thesis – The promotion of mathematical ideas of 5 - 6 years old children during the game. The aim of the work - To study the promotion of mathematical view for children aged 5 - 6 by using games with a task. First par of thesis consists of an explanation provided by findings of teachers and psychologists about the formation of mathematical view of 5-6 years old children learning in preschool. A description of the development of preschool children is made by researching the mental and physical development of 5-6 year old children. Also an analysis of the pedagogical and psychological literature, descibing the use of games with tasks to promote mathematical view at a particular age, is made. In the second part of thesis the results of empirical research are analyzed. Also research methods and course are described. Pedagogical experimental activity was performed. The testing of the possibilities and effectiveness of games was made by using tasks that promote elementary mathematical notions about the concept of "number" for 5-6 year old children. The bachelor thesis consists of 2 chapters Number of pages - 51 Number of pictures - 13 Number of tables - 2 Literature sources – 47 Number of attachments - 6