2-3 gadus vecu bērnu patstāvības sekmēšanas iespējas rotaļdarbībās pirmsskolā
Autor
Paklone, Lilita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski izzināt, analizēt un praktiski pētīt bērnu patstāvības sekmēšanas iespējas rotaļdarbībās pirmsskolā. Pētījuma metodes: 1. Teorētiskās: teorētiskās literatūras un citu avotu salīdzinoša analīze, datu analīze 2. Praktiskās: novērojums, anketēšana, sarunas ar pedagogiem un vecākiem. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām: teorētiskā un praktiskās. Teorētiskā pamatojuma izstrādei tika izmantotas A.Bikovas, I.Stangaines, D.Dzinteres, G.Svences u.c. autoru atziņas par rotaļdarbību izmantošanas iespējām jaunākā vecuma bērnu patstāvības sekmēšanā. Praktiskā pētījuma bāze: Madonas pirmsskolas izglītības iestādes pedagogi, 1.vecumposma bērni un viņu vecāki. Pētījuma hipotēze: bērni būs patstāvīgi, ja: pedagogs atlasīs rotaļdarbības atbilstoši bērna interesēm un vajadzībām, rotaļdarbības tiks izmantotas mērķtiecīgi ikdienā un būs sadarbība ar ģimeni- tika pierādīta praktiskajā pētījumā. Pētījuma nozīme: Plānojot rotaļdarbības svarīgi zināt, kas motivē bērnu būt patstāvīgam un kādus rotaļu paņēmienus pielietot, lai sekmētu bērna patstāvību. Pētījums izmantojams, kā palīglīdzeklis organizējot rotaļnodarbības bērna patstāvības sekmēšanai. Darba struktūra: 2 daļas: teorētiskā un praktiskā, 19 attēli, 3 tabulas, 7 pielikumi, 34 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: patstāvība, bērna attīstība, rotaļdarbība, rotaļa. The qualification job is being created for the subject on Independence promoting play activities for 2 to 3 year old children in preschool. The head of the qualification job is M.Ed. Rasma Purmale. The aim of the qualification work is to theoretically aknowledge, analyze and to practically study the possibilities of promoting children's independence in play activities in preschool. Research methods: 1. Theoretical: comparative analysis of theoretical literature and other sources, data analysis. 2. Practical: observation, questionnaires, conversations with teachers and parents. The qualification work consists of two parts: the theoretical and the practical. For the development of the theoretical substantiation there were used A.Bikovas, I.Stangaines, D.Dzinteres, G.Svences and other authors' conclusions on the use of play activities to promote the independence of young children. The practical study base: pedagogues of the Madona pre-school education institution, children of the first age group and their parents. The study hypothesis: the children will be independent if: the pedagogue will select playing activities corresponding to the child's interests and needs, play activities will daily be used purposefully and there will be cooperation with the family. The meaning of the study: when planning play activities it is important to know what motivates children to be independent and what play techniques should be used to promote the child's independence. The study can be used as a tool for organising play activities for promoting the independence of the child. The Structure of the work: 2 parts: the theoretical and the practical 19 pictures, 3 tables, 7 addendum, 34 sources of literature. Key words: independence, child 's development, play activitie, play.