1,5-3 gadīgu bērnu sīkās motorikas sekmēšana ar dabas materiāliem
Author
Šteina, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ieriķe, Anita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Madara Šteina Pētnieciskā darba tēma- 1,5-3 gadīgu bērnu sīkās motorikas sekmēšana ar dabas materiāliem. Darba mērķis: teorētiski un praktiski pētīt 1,5- 3 gadīgu bērnu sīkās motorikas sekmēšanu ar dabas materiāliem pedagoģiskajā procesā. Galvenie uzdevumi: 1. Analizēt dažādu pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par sīkās motorikas nozīmi bērna attīstībā. 2.Veikt pedagoģisko pētījumu un apkopot sīkās motorikas attīstīšanas iespējas 1,5- 3 gadīgiem bērniem izmantojot dabas materiālus. 3.Pētīt un analizēt 1,5- 3 gadīgu bērnu sīkās motorikas attīstību pētījuma sākumā un beigās. Atslēgas vārdi: 1,5-3 gadīgi bērni, sīkā motorika, dabas materiāli, pirkstu sīkā muskulatūra. Darba struktūra: ievads, teorētiskā daļa- pirmā nodaļa, pētnieciskā daļa- otrā nodaļa, secinājumi, izmantotās literatūras un avotu saraksts, pielikumi. Ievads sniedz nelielu ieskatu par sīkās muskulatūras nozīmi bērna attīstībā, jo tā tieši ietekmē bērna attīstību kopumā, un sniedz informāciju par to, ka dabas materiāli ir piemēroti darbam pirmsskolā ar bērniem, attīstot sīko motoriku. Pētījuma teorētiskajā daļā tika analizētas vairāku autoru nostādnes par sīkās motorikas nozīmi un tās veicināšanu. Darba otrā daļa ir pētnieciskā daļa. Tajā tika novērotas 1,5-3 gadīgu bērnu sīkās motorikas sākotnējās prasmes, un prasmes pēc sīkās motorikas sekmēšanas ar dabas materiāliem. Pētnieciskajā daļā bērniem tika piedāvātas dažādas rotaļas un aktivitātes sīkās motorikas sekmēšanai ar dažādiem dabas materiāliem. Pētījumā iegūtie rezultāti apliecina, ka sīko motoriku var veiksmīgi sekmēt izmantojot dabas materiālus. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, divām nodaļām ar 56 lapaspusēm, secinājumiem, 4 tabulām, 12 attēliem, 10 pielikumiem un izmantotās literatūras un avotu sarakstu. Author of work: Madara Steina Work topic: promoting the fine motor skills of children aged 1,5 to 3 with natural materials Objective of work: theoretically and practically study the promotion of small motor by 1.5- to 3-year-old children with natural materials in the pedagogical process. The main tasks are: 1.Analyze the theories of various pedagogical and psychology scientists about the importance of small motors in the development of the child. 2.To carry out pedagogical research and to collect the possibilities of developing small motor skills in 1.5-3-year-olds using natural materials. 3.To study and analyze the development of small motor skills in 1.5-3-year-old children at the beginning and at the end of the study. Keywords: 1.5-3 year old, small motors, natural materials, finger muscle. Structure of work: introduction, theoretical part - first chapter, research section - second chapter, conclusions, list of literature and sources, annexes. The introduction provides insight into the importance of small muscles in the development of the child, as it directly affects the development of the child as a whole, and provides information that natural materials are suitable for pre-school work with children, developing small motor skills. In the theoretical part of the study, several authors' policies on the importance of small motor skills and their promotion were analysed. The second part of the work is the research part. It observed the initial capabilities of small motor skills in 1.5-3-year-olds, and the ability to promote small motor skills with natural materials. In the research section, children were offered a variety of games to promote small motor skills with a variety of natural materials. The results of the study show that small motor skills can be successfully promoted using natural materials. The qualification paper consists of an introduction, 2 chapters with 56 pages, conclusions, 4 tables, 12 pictures, 10 attachments and literature used and sources of information .