Ikdienas rituālu nozīme pedagoģiskajā procesā pirmsskolā agrās bērnības vecumposmā
Author
Kreizlere, Marlēna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: “Ikdienas rituālu nozīme pedagoģiskajā procesā pirmsskolā agrās bērnības vecumposmā”. Darba autore – Marlēna Kreizlere. Kvalifikācijas darba vadītāja – Latvijas Universitātes profesore Dr. psych. Tija Zīriņa. Darbā analizēta agrās bērnības vecumposms un ikdienas rituālu nozīme pedagoģiskajā procesā pirmsskolā šajā vecumposmā. Darba mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt agrās bērnības vecumposma bērnu ikdienas rituālu nozīmi pedagoģiskajā procesā. Pētījuma jautājums: kādi nosacījumi ir jāievēro ikdienas rituālu organizēšanā pedagoģiskajā procesā pirmsskolā agrās bērnības vecumposmā ? Izzināt, ikdienas rituālu nozīmi pedagoģiskajā procesā pirmsskolā agrās bērnības vecumposmā un kādi nosacījumi ir jāievēro ikdienas rituālu organizēšanā. Pētījumā secināts, ka ieviešot ikdienas rituālus pedagoģiskajā procesā, bērnu dzīvei pirmsskolā jākļūst sakārtotākai. Atslēgas vārdi: ikdienas rituāli, rituāls, paredzamība, nemainīgums, patstāvīgums, rutīna, ieradumi, secīgums, kārtība. Darbs satur 58 lapas, 7 attēlus, 12 tabulas, 34 bibliogrāfiskos nosaukumus, 4 pielikumi. Darba praktiskajā daļā veikta bērnu novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība Saldus novada pirmsskolas izglītības iestādē “Z”. Pētījuma dalībnieku skaits: 11. Darba rezultāti apkopoti, salīdzināti un attēloti 12 tabulās un 5 attēlos. Title of Qualification thesis: “The role of daily rituals in pedagogical process at pre-school in toddlers age”. Author of Qualification thesis – Marlena Kreizlere. Supervisor of Qualification thesis – PhD associate profesor of University of Latvia Tija Zirina (Dr. psych). In Qualification thesis analysed toddlers age and role of daily rituals in pedagogical process at pre-school in this age. Researche goal: Theoretically analyze and practically testing importance of daily rituals in pedagogical process for toddlers age children. Question of the research: What conditions should be observed in the organisation of daily rituals during pedagogical process at pre-school in toddlers age? Acertain, the role of daily rituals in pedagogical process at pre-school and what conditions should be observed in the organisation of daily rituals. The study concludes that the introducing daily rituals in the pedagogical process childrens lives in pre-school need to be more organized. Key words: daily rituals, ritual, predictability, invaribility, independence, routine, habits, sequence, order. Qualification thesis content: 58 pages, 7 pictures, 12 tables, 34 bibliographic titles, 4 appendices. In the practical part of the work were done children observation, pedagogical trial activity in Saldus pre-school institution “Z”. Number of participants: 11 children, The results are summarized , analyzed, compared and presented in 12 tables and pictures.