Didaktiskās spēles 4 gadus vecu bērnu valodas bagātināšanai ar prievārdiem pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Kļesareva, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Maija Kļesareva Kvalifikācijas darba tēma: Didaktiskās spēles 4 gadus vecu bērnu valodas bagātināšanai ar prievārdiem pirmsskolas izglītības iestādē. Studiju programma: Pirmsskolas izglītības skolotājs Darba zinātniskais vadītājs: Baiba Kaļķe Kvalifikācijas darbā tiek pētīts / analizēts: didaktisko spēļu ietekme uz bērnu runu. Darba mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt, kā ar didaktisko spēļu palīdzību var bagātināt 4 gadus vecu bērnu valodu ar prievārdiem. Darba uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par 4 gadus vecu bērnu valodas attīstību. 2.Analizēt pedagoģijas zinātnieku atziņas par didaktiskajām spēlēm un to ietekmi uz pirmsskolas vecuma bērnu runu. 3.Izstrādāt paņēmienus, ar kādiem noteikt 4 gadus vecu bērnu prievārdu lietojumu valodā pētījuma sākumā. 4.Izstrādāt pedagoģiskos paņēmienus, ar kādiem bagātināt 4 gadus vecu bērnu valodu ar prievārdiem. 5.Pētījuma rezultātu apkopošana un analīze. Darbs sastāv no: ievada, 3 nodaļām, 5 apakšnodaļām, secinājumiem, 9 pielikumiem. Tā pirmajā nodaļā: tiek analizēta 4 gadus vecu bērnu runa, prievārdu lietojums valodā. Otrajā nodaļā: tiek pētītas didaktiskās spēles un to ietekme uz 4 gadus vecu bērnu runu. Trešajā nodaļā: tiek aprakstīts veiktais pētījums, kā ar didaktisko spēļu palīdzību tiek bagātināta bērnu runa. Rezultātā: tika apkopota informācija par 4 gadus vecu bērnu runas attīstību, prievārdu lietojumu valodā, didaktiskajām spēlēm un to ietekmi valodas attīstībā, veikts pētījums, kura laikā ir pierādīts, ka ar didaktisko spēļu palīdzību var bagātināt bērnu valodu ar prievārdiem. Darba apjoms: 55.lpp. Darbā izmantoti: 31 literatūras vienība Atslēgas vārdi: 4 gadus veci bērni, valodas bagātināšana, prievārdi, didaktiskās spēles Author of the work: Maija Kļesareva Subject of qualification work: Didactic games for enriching the language of 4-year-old children with prepositions in a pre-school educational institution. Study program: Preschool education teacher Scientific supervisor: Baiba Kaļķe The qualification work examines/analyzes: the impact of didactic games on children's speech. Aim of the work: to theoretically study and practically test how didactic games can be used to enrich the language of 4-year-old children with prepositions. Tasks: 1.To analyze the findings of pedagogy and psychology scientists on the language development of 4-year-old children. 2.To analyze the findings of pedagogical scientists about didactic games and their impact on the speech of preschool children. 3.Develop methods for determining the use of names of 4-year-old children in the language at the beginning of the research. . 4. To develop pedagogical methods with which to enrich the language of 4-year-old children with prepositions. 5.Summary and analysis of research results. The work consists of: introductory, 3 chapters, 5 sub-chapters, conclusions, 9 annexes. Its first chapter: Analyzes the speech of 4-year-olds, the use of prepositions in language. In the second chapter: studying didactic games and their impact on the speech of 4-year-old children. In the third chapter: the research on how to enrich children's speech with the help of didactic games is described. As a result: information gathered on the speech development of 4-year-old children, the use of prepositions in the language, didactic games and their impact in language development, a research has been carried out, during which it has been proved that didactic games can enrich children's language with prepositions. Thesis consists of: 55. p. The work uses: 31 literature units Keywords: 4-year-old children, language enrichment, prepositions, didactic games