Trīsgadīgu bērnu personīgās higiēnas paradumu pilnveide dienas ritā
Autor
Ventniece, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba autors: Alise Ventniece Kvalifikācijas darba vadītājs: Dr. Paed., profesore Maruta Sīle Kvalifikācijas darba temats: Trīsgadīgu bērnu personīgās higiēnas paradumu pilnveide dienas ritā. Pētījuma mērķis: pētīt trīsgadīgu bērnu higiēnas paradumu pilnveidi dienas ritā; Pētījuma hipotēze: trīsgadīgu bērnu personīgās higiēnas paradumu pilnveide dienas ritā būs sekmīga, ja , ja tiks ievērota bērnu iepriekšējā dzīves pieredze; būs vienādas prasības pirmsskolas izglītības iestādē un mājās; tiks izstrādāti bērnus ieinteresejoši pedagoģiskie paņēmieni. Darba teorētiskā daļa: apkopo zinātniskās teorijas par higiēnas paradumiem, attīstības likumsakarībām trīsgadīgiem bērniem un paradumiem kā tādiem. Tika izstrādāti kritēriji, rādītāji un līmeņi higiēnas paradumu noteikšanai. Darba empīriskajā daļā: tika pielietotas metodes: izmēģinājumdarbība, bērnu dzīves gājuma analīze, vecāku anketēšana, novērošana. Kvalifikācijas darba apjoms sastāv no ievada un divām nodaļām, tai skaitā 2 pielikumiem, 29 attēliem, 11 tabulām. Darbā izmantoti 35 literatūras un informācijas avoti. Atslēgas vārdi: pirmsskolas izglītības iestādes organizētais dienas rits, trīsgadīgu bērnu attīstības likumsakarības, higiēnas paradumi. Author of the Qualification: Alise Ventniece Head of Qualification: Dr Paed., Professor Maruta Sile Subject of qualification work: Improving the personal hygiene habits of three-year-olds during the dayrhythm. Purpose of the study: to study the development of the hygiene habits of three-year-olds during the morning of the day; Study hypothesis: Improving the personal hygiene habits of three-year-olds will be successful during the morning of the day if If the previous experience of children's lives is respected; There will be the same requirements in the pre-primary education institution and at home; Teaching pedagogical techniques will be developed for children. The theoretical part: of the work compiles scientific theories about hygiene habits, developmental characteristics for three-year-olds and habits as such.Criteria, indicators and levels were developed to identify hygiene habits. In the empirical part of the work: the following methods were applied: pilot work, parental anketting, observation and learning analysis. The scope of the qualification work:consists of an input and two chapters, including 2 annexes, 29 pictures, 11 tables. The work uses 35 sources of literature and information. Key words: the daily routine organized by the pre-school educational institution, regularities of the development of three-year-old children, hygiene habits.