5-6 gadus vecu bērnu radošās darbības sekmēšana vizuālās mākslas procesā
Autor
Upmane, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba tēma: “5 – 6 gadu vecuma bērnu radošās darbības sekmēšana vizuālās mākslas procesā.” Darba autore: Anete Upmane Darba vadītāja: Dagnija Vigule Darba saturs: lapas, tabulas, pielikumi Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt 5 – 6 gadus vecu bērnu radošās darbības sekmēšanu vizuālās mākslas procesā. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tiek analizēta vairāku autoru zinātniskā literatūra. Izzināta bērnu radošā darbība un vizuālās mākslas pozitīvā ietekme uz radošās darbības sekmēšanu. Empīriskajā daļā darba autore apraksta pētnieciski praktisko darbību (novērošanu, prakstisko izmēģinājuma darbību), par pamatu ņemot teorētiskajā daļā gūtās atziņas, dažādu autoru ieteikumus, kā arī apraksta pētījumā iegūtos rezultātus. Darba noslēgumā autore nonāk pie secinājumiem, arī sniedz ieteikumus vecākiem un pedagogiem, kā ar vizuālās mākslas procesu sekmēt radošumu. Atslēgas vārdi: radošums, vizuālā māksla, sekmēšana, vecumposms 5-6 gadi, pirmsskola The topic of the qualification paper: "Promotion of creative activity of 5-6 year old children in the process of visual art." Author of the work: Anete Upmane Supervisor: Dagnija Vigule Thesis content: pages, tables, appendices The aim of the research: to theoretically and practically find out the promotion of creative activity of 5-6 year old children in the process of visual art. The theoretical part of the qualification paper analyzes the scientific literature of several authors. Children's creative activity and the positive influence of visual art on the promotion of creative activity are explored. In the empirical part the author describes the research-practical activity (observation, practical experimental activity), based on the findings of the theoretical part, recommendations of various authors, as well as describes the results obtained in the research. At the end of the work, the author comes to conclusions, also provides recommendations to parents and teachers on how to promote creativity through the visual art process. Keywords: creativity, visual arts, promotion, age 5-6, preschool