Izziņas intereses veidošanās rotaļnodarbībās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem
Author
Grīna, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: "Izziņas intereses veidošanās rotaļnodarbībās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem" Darba autore: Anna Grīna Darba vadītājs: Dr. paed. Inese Jurgena Darba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu izziņas intereses veidošanos rotaļnodarbībās. Darba teorētiskajā daļā tiek izmantota A. Šponas, A. Vorobjova, Z. Čehlovas, I. Freibergas, L. Priedes un citu psihologu un pedagogu atziņas par izziņas intereses jēdzienu un procesiem. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīts izziņas intereses raksturojums, tiek apskatīti kritēriji izziņas intereses noteikšanai, tiek apskatīta mediju ietekme bērnu izziņas intereses veidošanā, tiek apskatītas internetspēles kā vecākā pirmsskolas vecuma bērnu izziņas intereses veicinātāji rotaļnodarbībā. Empīriskajā daļā tiek izstrādāti kritēriji pedagoģisko novērojumu veikšanai, iesaistīšanās bērnu izziņas intereses veicināšanā izmantojot internetspēles un veikts rezultātu apkopojums un tā analīze. Pētījuma rezultāti atklāj, ka internetspēles sekmē bērnu izziņas intereses attīstību. Kvalifikācijas darbs sastāv no 45. lpp.,2. attēliem,4.tabulām,3 pielikumiem, 17 literatūras avotiem. Atslēgas vārdi: izziņa, izziņas interese, izziņas process. The theme of the qualification: "Development of cognitive interests for pre-school aged children in play lessons." The author of the work: Anna Grīna The tutor of the work: Dr. paed. Inese Jurgena The aim of the work is to theoretically analyze and practically research the development of cognitive interests for pre-school aged children in play lessons. In the theoretical part, the author of the qualification work analyzes cognitive interests and the development of cognitive processes for pre-school aged children according to A. Šponas, A. Vorobjova, Z. Čehlovas, I. Freibergas, L. Priedes and other psychologist and higher education teacher's researches. The theoretical part of the paper looks at cognitive interests general characteristics; criteria to determine pre-school aged children's cognitive development; media influence on pre-school aged children's cognitive development; educational internet games as pre-school aged children's cognitive interests promoters in play lessons. In the empirical part of the work, the author worked out a criteria to carry out a research at a pre-school, takes part in pre-school aged children's cognitive development facilitation using educational internet games and also compiles and analyzes the results of the research. The results of the research show that educational internet games promotes cognitive development. The qualification work consists of 45 pages, 2 pictures, 4 tables, 3 appendices, 17 literature sources Key words: cognitive interests, cognitive process, educational internet games