Personāla tālākizglītība iekļaujošās izglītības īstenošanai vispārizglītojošajā skolā
Author
Freimane, Ivita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Grīnfelds, Andris
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Ivitas Freimanes darbs „Personāla tālākizglītība iekļaujošās izglītības īstenošanai vispārizglītojošā skolā” sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Darba mērķis ir analizēt, salīdzināt literatūru un veiktos pētījumus par iekļaujošo izglītību Latvijā un Eiropā, lai salīdzinātu skolotāju profesionālās gatavības nepieciešamības pamatojumu, raksturotu skolotāju profesionālās pilnveides šī brīža tendences Latvijā, kā arī izstrādāt ieteikumus skolotāju profesionālai pilnveidei, sagatavojot darbam iekļaujošā skolā. Darba saturs atspoguļo skolotāju profesionālās pilnveides vajadzības, lai tiktu izglītoti skolotāji iekļaujošās izglītības pieejas īstenošanā. Darba gaitā tika apkopota teorija par iekļaujošās izglītības vēsturisko attīstību, iekļaujošās izglītību Latvijā, skolotāju lomu un profesionālo izglītību un tālākizglītību Latvijā un Eiropā. Praktiskajā daļā tika veikts darbības pētījums par vispārizglītojošo skolu personāla izglītību, profesionālo pilnveidi, pieredzi, izpratni un tālākās profesionālās pilnveides vajadzībām speciālajā izglītībā, lai īstenotu iekļaujošo pieeju. Ivitas Freimanes "Staff further professional development for implementation of inclusive education in mainstream school" work’s aims to analyze literature and studies on inclusive education in Latvia and Europe to compare the justification for the need for professional readiness of teachers, describe the trends of teacher training in Latvia at this time, as well as develop recommendations for the professional development of teachers by preparing for work in an inclusive school. The work content reflects the professional development needs of teachers to educate teachers in the implementation of an inclusive education approach. In the course of work, a theory on the historical development of inclusive education, inclusive education in Latvia, the role of teachers and vocational education and continuing education in Latvia and Europe was gathered. The practical part carried out an operational study on education, professional development, experience, understanding and further professional development needs for general education staff, to implement the inclusive approach.