Mikroklimats un apmierinātība ar darbu pirmsskolā
Author
Kuzmina, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba temats: Mikroklimats un apmierinātība ar darbu pirmsskolā Maģistra darba autore: Anastasija Kuzmina Maģistra darba zinātniskais vadītājs: Dr. oec., prof. Andrejs Geske Maģistra darba apjoms: 74 lpp., 18 attēli, 20 tabulas, izmantotas 67 literatūras vienības, pievienoti 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: pirmsskolas izglītības iestādes, mikroklimats, skolotāju apmierinātība ar darbu, TALIS, apmierinātību sekmējošie faktori Maģistra darbs izstrādāts ar mērķi, izmantojot TALIS aptaujas lapas, izzināt iekšējo mikroklimatu un skolotāju apmierinātību ar darbu pirmsskolās. Darbs sastāv no teorētiskās, pētnieciskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā definēts izglītības iestādes mikroklimats, pievēršoties gan izmērāmiem fiziskiem rādītājiem, gan arī emocionālai atmosfērai. Analizēts skolotāju apmierinātības ar darbu jēdziens un to ietekmējošie faktori. Pētījuma daļā sniegts pārskats par līdzšinējiem TALIS pētījumiem, kas Latvijā ir aptvēruši skolas (vispārējās un profesionālās), taču pirmsskolas līmenis nav ticis skatīts. Centrālā uzmanība veltīta apmierinātības ar darbu rādītājiem. Empīriskajā daļā aptaujāti 166 pirmsskolas skolotāji. Aptaujas rezultātā sniegtas izvērstas atbildes uz pētījuma jautājumiem: –Kādi faktori pozitīvi vai negatīvi ietekmē mikroklimatu pirmskolās? –Kādi faktori pozitīvi vai negatīvi ietekmē apmierinātību ar darbu pirmsskolās? –Kādas ir iespējas mazināt negatīvos faktorus? Darbu var izmantot studenti un pirmsskolas izglītības iestāžu vadītāji, kurus interesē skolotāju apmierinātības ar darbu jautājumi. Master's thesis topic: Microclimate and job satisfaction in preschool Author of the master's thesis: Anastasia Kuzmina Scientific supervisor of the master's thesis: Dr. oec., prof. Andrejs Geske Volume of the master's thesis: 74 pages, 18 pictures, 20 tables, used 67 literature units, 2 appendices added. Keywords: pre-school educational institutions, microclimate, teacher job satisfaction, TALIS, factors promoting satisfaction The master's thesis has been developed with the aim to find out the internal microclimate and teachers' satisfaction with work in pre-schools using TALIS questionnaires. The work consists of theoretical, research and empirical parts. The theoretical part defines the microclimate of the educational institution, focusing on both measurable physical indicators and the emotional atmosphere. The concept of teachers' job satisfaction and the factors influencing it are analyzed. The research part provides an overview of the previous TALIS research, which has covered schools (general and vocational) in Latvia, but the pre-school level has not been considered. The focus is on job satisfaction indicators. In the empirical part, 166 pre-school teachers were interviewed. As a result of the survey, detailed answers to the research questions are provided: - What factors have a positive or negative effect on the pre-school microclimate? - What factors have a positive or negative effect on job satisfaction in pre-school? - What are the possibilities to reduce the negative factors? The work can be used by students and heads of pre-school education institutions who are interested in issues of teacher job satisfaction.