Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorĀbola, Dace
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-12-24T02:01:56Z
dc.date.available2020-12-24T02:01:56Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other79041
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53194
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats ir ‘’Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmēšana kustību rotaļās.’’ Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski pētīt pamatkustību apguves sekmēšanu kustību rotaļās vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Darbs sastāv no divām daļām- teorētiskā un empīriskā. Teorētiskajā daļā tika analizēti literatūras avoti par kustībām un to nozīmi pirmsskolas vecuma bērnu veselībā un attīstībā, par pamatkustībām un to apguves iespējām pirmsskolā. Darba autore pētīja un analizēja literatūru par vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarībām, kā arī par dažāda veida kustību rotaļām un to ietekmi uz pirmsskolēnu pamatkustību apguvi. Empīriskajā daļā tika atspoguļots praktiskais pētījums, kurā piedalījās un tika novēroti Ventspils novada pirmsskolas izglītības iestādes ‘’X’’ vidējā pirmsskolas vecuma bērni. Lai sasniegtu pētījumam izvirzīto mērķi, darba autore iekļāva pirmsskolas dienas ritā dažādas, bērnu vecumposmam atbilstošas kustību rotaļas un aktivitātes, pētījuma beigās analizējot pamatkustību prasmju attīstību. Pētījumam tika izvirzīts jautājums: vai vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguvi var sekmēt, izmantojot kustību rotaļas? Pēc veiktajiem novērojumiem pētījuma laikā un, balstoties uz apkopotajiem rezultātiem pētījuma noslēgumā, darba autore secina, ka, bērnu vecumposmam un individuālajām spējām atbilstošu kustību rotaļu iekļaušana pirmsskolas dienas ritā var sekmēt pamatkustību apguvi. Kvalifikācijas darba apjoms ir 51 lpp., darbā ir iekļautas 4 tabulas un 7 attēli, izmantoti 52 literatūras avoti, no kuriem 42 literatūras avoti ir latviešu valodā un 10 svešvalodā.
dc.description.abstractThe subject of the qualification paper is “Promoting learning of basic movements among preschool children (4 – 5 –year – olds) through games”. The goal of this paper is to theoretically analyse and practically studyhow to promote learning of basic movements during play among preschool children. The paper consists of two parts – theoretical and empirical. In the theoretical part literature sources were analysed concerning movements and their importance for preschool children, their health and development, as well as basic movements and their learning opportunities in preschool. The author of the paperstudied and analysed literary sources about developmental regularities among preschool children as well as analysed the impact of different movement games on the learning of basic movements. The empirical part presents thepractical study. The subjects of this study werechildren ofVentspils municipality preschool X.To achieve the goal, the author implemented different age - appropriate movement games and activities in the children’s daily routine. The development of basic movements was analysed after the experiment. Research question – can movement games be used to promote learning of basic movements among preschool children. Based on the research and the results of the experimentthe author concluded that including age – appropriate and individually adjusted movement gamesin the daily routine of preschoolscan promote the learning of basic movements. The research question was confirmed. Thesis consists of 51 pages, including 4 tables, 7 pictures, 52 references of whom 42 in Latvian and 10 in foreign languages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectpamatkustības
dc.subjectpētījums
dc.subjectrotaļas
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmēšana kustību rotaļās
dc.title.alternativePromoting learning of basic movements among middle elementary school age children through games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record