Sadarbības prasmju sekmēšana kustību rotaļās
Автор
Strēlniece, Ance
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba temats: Sadarbības prasmju sekmēšana kustību rotaļās. Darba autors: Ance Strēlniece Darba vadītājs: Mg. paed. Rasma Purmale Pētījuma mērķis: izpētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmes kustību rotaļās. Pētījuma teorētiskā daļa: balstītas uz nozīmīgu autora atziņām, kā G.Svence, D.Dzintare, A. Špona, Inta Bula-Biteniece, un citiem autoriem. Tika analizētas autora atziņas, kā kustību rotaļas ietekmē bērnu sadarbību un kādi ir rotaļu veidi un tās nozīme vecākajā pirmsskolas vecumā. Pētījuma empīriskā daļa: Tika novērots vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmes dažādās kustību rotaļās. Tika pielietotas dažādas metodes: novērojums, pārrunas ar bērniem, un datu apstrādes statistiskā metode. Praktiskajā pētījumā ir iekļauts PII vecākā grupa ar 12 bērniem (9 zēniem un 3 meitenēm) un tika izmatotas kustību rotaļas, kas pēc autores redzējuma sekmētu sadarbību bērnu starpā. Ņemot vērā, ka pētījuma beigās bērnu sadarbības prasmes ir uzlabojušās, autore nonāca pie secinājuma, ka to veicināja kustību rotaļas, kas palīdzēja bērnam redzēt ne tikai savas vajadzības, bet arī citu vajadzības. Darba apjoms: Atslēgas vārdi: sadarbība, kustību rotaļa, pirmsskola, prasme Topic of the qualification paper: the promotion of cooperation skills in movement related children's play. Author of the paper: Ance Strēlniece Academic advisor: Mg. paed. Rasma Purmale Aim of the research: to research the cooperation skills among the pre-schoolers in movement related children’s play. Theoretical part of the study: based on relevant author’s findings, e.g., G. Svence, D. Dzintare, A. Špona, Inta Bula-Biteniece and other authors. On the basis of the expressed findings on the research topic – the importance of cooperation in children’s development – there was analysed the cooperation as a part of communication, children’s development in this age group, types of children’s play and their meaning in promotion of cooperation in movement related children’s play. Empirical part of the study: there had been examined the cooperation skills among pre-schoolers in different types of movement related children’s play. There had been applied different methods: observation, discussion with children and statistical method of data processing. In the practical part of the research there has been included the oldest nursery group with 12 children (9 boys and 3 girls) and there has been used movement related children’s play that according to the author of the paper would promote the cooperation among the children. Considering that at the end of the research the cooperation skills among the children had improved that author concluded that it was promoted by the movement related children’s play that helped the children to see not only their needs but also those of the others. Volume of the paper: Key words: cooperation, movement related children’s play, pre-school, cooperation skill