5 - 6 gadīgu bērnu uzmanības noturības veicināšana muzikālā darbībā pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Kazāka, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba temats: 5 - 6 gadīgu bērnu uzmanības noturības veicināšana muzikālā darbībā pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma mērķis: Teorētiski analizēt un empīriskajā pētījumā pārbaudīt 5-6 gadīgu bērnu uzmanības noturības veicināšanas iespējas muzikālā darbībā pirmsskolā. Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par uzmanības attīstību. 2. Raksturot uzmanības attīstību bērniem vecākajā pirmsskolas vecumā. 3. Noteikt bērnu uzmanības attīstības vērtēšanas kritērijus. 4. Veikt empīrisko pētījumu pirmsskolas izglītības iestādē. Empīriskajā daļā tika veikts praktisks pētījums, kurā piedalījās Limbažu novada x pirmsskolas izglītības audzēkņi. Pētījumā tika pielietotas empīriskās pētījuma metodes kā novērojums, pedagoģisko situāciju modelēšana, datu statiskā apstrāde, bērnu darbības analīze, intervija. Ar interesantām, uz bērnu fizisko un garīgo attīstību vērstām muzikālām darbībām pirmsskolā ir iespējams veicināt bērna uzmanības attīstību. Balstoties uz pētījumā iegūto datu analīzi, tika pārbaudīta un apstiprināta hipotēze : uzmanības noturība 5-6gadīgiem bērniem tiks veicināta, ja: skolotāja mērķtiecīgi veicinās bērnu uzmanību; nodarbību saturs nodrošinās bērnu muzikālu darbību; bērni darbosies ar interesi. Thesis topic: Promoting the attention span of 5-6 year old children in musical activities in a pre-school educational institution. Aim of the research: Theoretical analysis and empirical research to test the possibilities of 5-6 year old children to promote attention span in musical activity in preschool. Research tasks: Research tasks: 1. To analyze the theories of pedagogy and psychology scientists about the development of attention. 2. To characterize the development of attention in children of older preschool age. 3. To determine the criteria for evaluating the development of children's attention. 4. To carry out empirical research in a pre-school educational institution.In the empirical part, a practical research was carried out, in which the pre-school education students of Limbaži region participated. Empirical research methods such as observation, modeling of pedagogical situations, static data processing, analysis of children's activities, interview were used in the research. With interesting musical activities in preschool aimed at children's physical and mental development, it is possible to promote the development of a child's attention. Based on the analysis of the data obtained in the study, the hypothesis was tested and confirmed: attention span in 5-6 year old children will be promoted if: •the teacher will purposefully promote the children's attention; •the content of the lessons will ensure children's musical activity; •children will work with interest.