Montesori materiālu izmantošana 1,5-3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju veicināšanai
Autor
Krastiņa, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba nosaukums – Montesori materiālu izmantošana 1,5 - 3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju veicināšanai. Darba autore – Kristīne Krastiņa. Darba mērķis – teorētiski un praktiski apsekot Montesori materiālu izmantošanu 1,5 - 3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju veicināšanai. Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā apkopota informācija no dažādiem literatūras avotiem par bērnu pašapkalpošanās prasmju veicināšanu un Montesori materiāliem. Empīriskajā daļā darba autore veica pedagoģisko novērošanu, aptaujāja Ozolnieku novada bērnudārza pārstāvjus un matemātiski apstrādāja iegūtos datus. Pētījuma noslēgumā darba autore atbildēja uz izvirzītajiem pētījuma jautājumiem secinājumu veidā. Montesori pedagoģija no tradicionālās pedagoģijas atšķiras ar piešķirtu lielu nozīmi videi, kā arī pieaugušā līdzvērtīgu attieksmi pret bērnu. Ozolnieku novada bērnudārzos Montesori pedagoģija ir zināma un populāra, pedagogu attieksme ir pretimnākoša vēl lielākai Montesori pedagoģijas integrēšanai praktiskā darbībā. Bakalaura darba apjoms sastāv no: 53 lappusēm, 3 pielikumiem, 9 attēliem, 16 diagrammām, 2 tabulām, 46 literatūras un citu avotu saraksta, no tiem 37 literatūras avoti ir angļu valodā. Title – Use of Montessori materials to promote self-service skills in 1,5-3 year old children Author of the work – Kristīne Krastiņa Objective of work – to theoretically and practically study the use of Montessori materials to promote self-service skills in 1,5-3 year old children. The work consists of theoretical and empirical parts. The theoretical part contains information from various literature sources on the promotion of children's self-care skills and Montessori materials. In the empirical part, the author performed pedagogical observation, interviewed the representatives in the kindergartens of Ozolnieki district, and mathematically processed the obtained data. At the end of the research, the author answered the research questions in the form of conclusions. Main conclusions are: Montessori pedagogy differs from traditional pedagogy by the great importance given to the environment, as well as the equality of both children and adults. Montessori pedagogy is known and popular in the kindergartens of Ozolnieki district, the attitude of teachers is accommodating to even greater integration of Montessori pedagogy into practical activities. The work consists of: 53 pages, 3 attachments, 9 images, 16 diagrams, 2 tables, 46 lists of literature and other sources, of which 37 sources are in English.