• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

7.-9. klašu skolēnu labizjūtas veicināšana izglītības iestādē

Thumbnail
Öffnen
299-79227-Meiere_Anita_am10203.pdf (1.822Mb)
Autor
Meiere, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Datum
2020
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Anitas Meieres maģistra darba “7.-9. klašu skolēnu labizjūtas veicināšana izglītības iestādē” mērķis - raksturot labizjūtas jēdzienu un noskaidrot tās veidošanās veicināšanu 7.-9. klašu skolēniem. Teorētiskajā daļā analizēts labizjūtas jēdziens, raksturojot labizjūtas veidošanos un veicināšanu pamatizglītības posmā. Empīriskais pētījums par labizjūtas veicināšanu 7.-9. klasēs tika veikts astoņās Latvijas vispārējās izglītības iestādēs, anketēti 432 skolēni, intervēti 35 skolotāji un tika izmantotas tādas pētījuma metodes kā literatūras analīze, anketēšana, intervēšana, kontentanalīze. Apvienojot darba teorētiskajā daļā un empīriskajā pētījumā gūtos rezultātus, izveidoti ieteikumi skolēnu labizjūtas veicināšanai. Atslēgvārdi: izglītības iestāde, izglītības vide, labizjūta, labizjūtas veicināšana, skolotāji, skolotāju darbība. 
 
The objective of the Master's Thesis “Encouraging Well-Being of 7-9 Grade Students in Educational Establishments” by Anita Meiere is to describe the concept of well-being and to find out the promotion of its formation among the 7th-9th grade students. The theoretical part analyses the concept of well-being, describing the formation and promotion of well-being during the lower-secondary education stage. The empirical study on well-being was conducted in Grades 7-9 representing eight Latvian general education institutions. There were 432 students surveyed, 35 teachers interviewed and such research methods as literature analysis, questionnaires, interviews and content analysis used. Combining the results obtained in both the theoretical part of the work and the empirical research, recommendations for the promotion of students' well-being have been developed. Keywords: educational environment, educational institution, teacher activity, teachers, well-being, well-being promotion.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53238
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV