Show simple item record

dc.contributor.advisorRubene, Zanda
dc.contributor.authorTora, Anda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-12-24T02:02:19Z
dc.date.available2020-12-24T02:02:19Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other79228
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53239
dc.description.abstractMaģistra darba “Caurviju kompetences “digitālā pratība” pilnveides iespējas latviešu valodas un literatūras stundās vidusskolā” mērķis ir izpētīt, kā izmantot to latviešu valodas un literatūras stundās, kādi digitālie paņēmieni un metodes skolēniem ir izmantojami šajās stundās, lai pilnveidotu šo kompetenci. Darba pētījuma jautājums – kā integrēt digitālos mācību paņēmienus un metodes latviešu valodas un literatūras stundās šīs kompetences pilnveidei. Darba teorētiskajā daļā ir literatūras avotu analīze par caurviju kompetenci “digitālā pratība” izglītības sistēmā, tās vērtēšanas iespējām, Latvijas pētījumiem, kā arī šīs prasmes pilnveides iespējām latviešu valodas un literatūras stundās vidusskolā. Praktiski pētnieciskajā daļā tika pētīti darba autores izmantotie digitālie rīki, lai pilnveidotu X skolas Y klases skolēnu digitālo pratību latviešu valodas un literatūras stundās, kā arī veikta datu analīze par latviešu valodas un literatūras skolotāju sniegtajām atbildēm par šīs pratības pilnveides iespējām. Darba rezultātā tika izveidoti ieteikumi latviešu valodas un literatūras skolotājiem digitālās kompetences pilnveidei latviešu valodas un literatūras stundās. Atslēgas vārdi: caurviju kompetence jeb lietpratība, caurviju prasmes, digitālā pratība, latviešu valodas un literatūras stundas un skolotāji, digitālie rīki.
dc.description.abstractThe aim of the Master Thesis “Opportunities for development of cross-sectional competence ''digital literacy'' in Latvian language and literature in Secondary School” is to study how to use it in Latvian language and literature lessons, what digital techniques and methods can be used for students in these lessons to improve this competence. The question of the research is how to integrate digital teaching methods and techniques in Latvian language and literature lessons for the improvement of the mentioned above competence. The theoretical part of the work contains the analysis of literature sources on the cross-sectional competence “digital literacy” in the education system, its evaluation possibilities, Latvian research, as well as the possibilities of improving this skill in Latvian language and literature lessons in secondary school. In the practical part of the research, the digital tools used by the author to improve the digital competence of X class Y students in Latvian language and literature lessons were studied, as well as data analysis on the answers provided by Latvian language and literature teachers on the possibilities of improving this competence. As a result of the work, recommendations were created for Latvian language and literature teachers for the improvement of digital competence in Latvian language and literature lessons. Keywords: cross-sectional competence or proficiency, cross-sectional skills, digital literacy, Latvian language and literature lessons and teachers, digital tools.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectcaurviju kompetnece jeb lietpratība
dc.subjectcaurviju prasmes
dc.subjectdigitļā pratība
dc.subjectlatviešu valodas un literatūras stundas un skolotāji
dc.subjectdigitālie rīki
dc.titleCaurviju kompetences “digitālā pratība” pilnveides iespējas latviešu valodas un literatūras stundās vidusskolā
dc.title.alternativeOpportunities for Development of Cross-Sectional Competence ''Digital Literacy'' in Latvian Language and Literature in Secondary School
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record