• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālo līdzekļu ietekme uz paterētāju uzvedību (uz veikala Zara Instagrama piemēra)

Thumbnail
View/Open
303-79386-Kurbonov_Bekhruz_bk18021.pdf (1.229Mb)
Author
Kurbonov, Bekhruz
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Uzņēmumiem, kas integrē stratēģisko pieeju sociālo mediju izmantošanai, būs priekšrocības salīdzinājumā ar tiem, kas to nedara. Novērtējot sociālo mediju ietekmi uz zīmolu un mārketinga pieejām, esošās literatūras izpēte par sociālo mediju lietošanu un zīmola uztveri var palīdzēt identificēt jaunas un veiksmīgas stratēģijas patērētāju iesaistes uzlabošanai, izmantojot sociālos medijus. Šī bakalaura darba autore apraksta sociālo mediju, it īpaši Instagram, ietekmi uz Zara zīmola patērētāju uzvedību. Promocijas darba mērķis ir pārbaudīt uzņēmuma Zara Instagram profila ietekmi uz klientu uzvedību. Rezultāti liecina, ka reklāmu, atsauksmju, ziņu ticamība vietnē Instagram ir augsta, salīdzinot ar reklāmām, redakcijām, citiem mārketinga līdzekļiem masu saziņas līdzekļos, Zara ziņas un Instagram reklāmas mudina cilvēkus iegādāties produktus. Instagram pieejamās informācijas ticamība palielina uzticēšanos Instagram un padara to populāru jaunās paaudzes vidū.
 
Companies integrating a strategic approach to the use of social media will have advantages over those that do not. In assessing the impacts of social media on branding and marketing approaches, an exploration of the existing literature on social media use and brand perception can help identify emerging and successful strategies for improving consumer engagement through social media. The author of this bachelor thesis describes impact of social media particularly Instagram on consumer behavior of Zara brand. The aim of the thesis is to verify influence of Instagram profile of Zara company on customer behavior. The results show that credibility of advertisements, reviews, posts on Instagram is high comparing with advertisements, editorials, other marketing means on mass media, Zara posts and advertisement on Instagram encourage people to purchase products. Reliability of information available on Instagram increase trust on Instagram and make it popular among young generation
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53247
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV