Rotaļu paņēmieni angļu valodas apguves veicināšanai pirmsskolas vecuma bērniem interešu grupu nodarbībās
Автор
Buravleva, Aleksandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba autore ir Aleksandra Buravleva, darbs ir izstrādāts par tēmu “Rotaļu paņēmieni angļu valodas apguves veicināšanai pirmsskolas vecuma bērniem interešu grupu nodarbībās”. Valodu apguve ir sarežģīts process, tāpēc galvenā skolotāju problēma ir izvēlēties piemērotus pasniegšanas paņēmienus, lai bērniem būtu vieglāk un interesantāk. Pētījuma mērķis ir teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt rotaļu paņēmienu izmantošanas iespējas pirmsskolas vecuma bērnu angļu valodas apguves veicināšanā interešu grupu nodarbībās. Šinī darbā tika veikti pētījumi, kas sastāv no divām daļām: teorētiskās un empīriskās. Darbā tika apkopota un analizēta informācija no dažādiem ārzemju un Latvijas autoru literatūras avotiem. Teorētiskajā daļā analizēti zinātnieku atzinumi par angļu valodas mācīšanās procesa īpatnībām, nodarbību organizēšanas praksi, mācīšanās metodēm un metodikām pirmsskolas vecuma bērniem, par rotaļu paņēmienu daudzveidību un efektivitāti, izmantojot tos angļu valodas mācīšanās procesā. Darba empīriskajā pētījuma daļā tiek aprakstīts pētījuma metodoloģija, pētījuma norises apraksts, pētāmo grupu raksturojumi, mācīšanās procesa apraksts (iekļaujot izmantotos rotaļu paņēmienus un veicinātās prasmes), kā arī pētījuma rezultāti un analīze. Pētījumā piedalījās 40 bērni, 20 no kuriem ir bērni no sākumskolas un 20 – no pirmsskolas izglītības iestādēm (no 6 līdz 7 gadiem). Tika veikti pedagoģiskie novērojumi, lai noteiktu katra bērna valodas attīstības līmeni pētījuma sākumā un beigās. Savukārt pētījuma procesā tika izstrādāts nodarbību komplekss ar rotaļu paņēmieniem, sadalot tos pēc tematiem un novadot bērniem, lai noskaidrotu, kā tas veicinās angļu valodas apguvi. Pētījuma gaitā tika konstatēta angļu valodas apguves pozitīvā dinamika - rādītāji bērniem, ar kuriem angļu valodas apguvē tika izmantoti rotaļu paņēmieni, tika paaugstināti vairāk nekā bērniem, kuriem tādu rotaļu paņēmienu nebija, un arī bērni mācījās ar prieku un interesi. Pēc pētījuma rezultātiem var izdarīt secinājumus, ka hipotēze apstiprinājās - ar rotaļu paņēmienu palīdzību var veicināt pirmsskolas vecuma bērnu angļu valodas apguvi. Izmantojot rotaļu paņēmienus, bērniem nodarbību laikā bija daudz interesantāk un tāpēc arī uzlabojās angļu valodas apguve. Atslēgas vārdi: ROTAĻU PAŅĒMIENI, ROTAĻAS VEICINĀŠANAI, VALODAS APGUVES VEICINĀŠANA, ANGĻU VALODAS MĀCĪŠANĀS PROCESS Diplomdarba apjoms: 75 lpp., 16 attēli, 7 tabulas, 13 pielikumi, 52 literatūras avoti. The author of this Bachelor Paper is Aleksandra Buravleva, the title of the Papers is “Game-based approach to enhance English language learning for preschoolers in interest groups”. Language learning is a complicated process, thus the central problem for a teacher is to choose right teaching methods to make it easier and more interesting for the children to learn. The aim of this research is both a theoretical and a practical study of applying games and its possibilities with preschoolers to enhance English language learning in interest groups. The studies made as part of this thesis consist of two parts: theoretical and empirical. The thesis contains a summary and analysis of information from a variety of both foreign and Latvian authors and sources of literature. The theoretical part is devoted to the analysis of scientific findings on peculiarities of the English language learning, the practice of class organisation, teaching methods and methodology for preschoolers, as well as to diversity and efficiency of the game-based approach when applied to English learning process. The empirical part of the thesis describes the methodology of the study, its process, characterization of studied groups, description of the learning process (including the game-based methods and skills that they enhance), as well as results of the study and analysis thereof. The study included 40 children, 20 of which are attending elementary school, and the remaining 20 – preschool institutions (from 6 to 7 years). The author conducted pedagogic observations to define what language levels are for every child in the beginning and the end of this study. Whereas, in the course of the study the author designed a set of classes where gamification was practiced, and categorized it by topics, consequently, the classes were conducted for the children so as to find out how it will enhance English language learning. The study resulted in positive dynamics in children who learned the language in a game setting – their progress indicators where higher than of the children with a non-game setting, and the first were learning English with joy and interest. According to the results of this study the author can draw a conclusion that the hypothesis is confirmed, namely, the game-based approach can enhance English language learning for preschoolers. Game setting makes classes much more interesting, thus enhancing children progress in English language learning. Key words: GAME-BASED APPROACH, GAMES ENHANCING, LANGUAGE ACQUISITION ENHANCEMENT, ENGLISH LEARNING PROCESS The thesis consists of: 75 pages, 16 pictures, 7 tables, 13 appendices, 52 sources of literature.