Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorIndriksone, Gunita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-12-29T02:01:31Z
dc.date.available2020-12-29T02:01:31Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other79111
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53285
dc.description.abstractGunita Indriksone. Bakalaura darbs. ‘‘Bērnu izziņas intereses attīstīšana brīvdabas pedagoģijā vidējā pirmsskolas vecumā’’. Kuldīga. Latvijas Universitāte, 2020. 50 lpp. un pielikumi. Darba vadītāja: Asoc. prof., Dr. psych. Tija Zīriņa Pētījuma teorētiskais pamatojums: Bakalaura darbs izstrādāts par tēmu: “Bērnu izziņas intereses attīstīšana brīvdabas pedagoģijā vidējā pirmsskolas vecumā”. Pētījuma izvēli noteica tas, ka mūsdienās, bērni maz laika pavada ārā, brīvā dabā. Bērniem ir ļoti mazkustīgs dzīves veids. Bērni un vecāki ļoti daudz brīvā laika pavada pie tehnoloģijām, vecāki lielu daļu brīvā laika pavada, izmantojot viedierīces, bērni lielu dienas daļu pavada, spēlējot virtuālās spēles. Empīriskā pētījuma mērķis ir noteikt, cik efektīvi ir doties ar bērniem ārā un apgūt jaunas zināšanas pagalmā, parkā, nevis iekštelpās. Pētījums veidots no divām daļām - teorētiskās un praktiskās. Teorijas daļā analizēts brīvdabas pedagoģijas jēdziens, 4-5 gadīgu bērnu vecumposma īpatnības un brīvdabas pedagoģijas paņēmieni bērnu izziņas interešu sekmēšanā. Analizēta un izzināta literatūra, ņemot vērā vecumposma īpatnības. Pētījuma daļā aprakstīts metadaloģiskais pamats. Izveidots pētāmās grupas un katra bērna individuālais raksturojums. Raksturota pētījuma norise, kurā ietilpst novērojumi pētījuma sākumā un beigās, aptauja, pedagoģiskās situācijas. Veikta arī iegūto rezultātu analīze. Apkopojot rezultātus, redzams, ka āra vidē bērni ļoti labi sadarbojas un ar interesi iegūst jaunas zināšanas un pieredzi. Pētījumā secināts, ka pirmsskola ir viena no pirmajām vietām, kur bērns iegūst pieredzi un iemācās rūpēties un būt dabas draugs. Atslēgas vārdi: daba, brīvdabas pedagoģija, āra nodarbības, vide, emocijas, veselīgs dzīves veids. Bakalaura darba apjoms: 50 lpp., 5 attēli, 2 tabulas, pielikumi, literatūras avoti. 
dc.description.abstractGunita Indriksone. Bachelor’s thesis. “Development of children’s cognitive interest with outdoor pedagogy in the average preschool age”. Kuldīga: Latvijas Universitāte (University of Latvia) 2020. - 50 p. and attachments. Bachelor's thesis supervisor: Associate professor, Dr.psych. Tija Zīriņa Content of the paper: The theme of Bachelor’s thesis is “Development of children’s cognitive interest with outdoor pedagogy in the average preschool age”. The choice of the study was determined by the fact that nowadays, children don’t spend a lot of time outside. They have a very sedentary lifestyle. Children and parents spend a lot of free time with technology, parents spend a lot of free time using smart devices but children spend a large part of the day playing virtual games. The aim of the empirical study is to determine how effective it is to go outside with children and acquire new knowledge outside in the yard, in the park, and not indoors. The research consists of two parts – theoretical part and practical part. In the theoretical part, the author analyses the concept of outdoor pedagogy, the peculiarities of the age stage of 4-5 year old children and outdoor pedagogy techniques in promoting children's cognitive interests. Literature was analysed, taking into account the peculiarities of age. The methodological basis is described in the practical part. In that part also the individual characteristics of the research group and each child are created, the course of the research is described, which includes observations at the beginning and end of the research, survey results are described, as well as pedagogical situations are described and the results are analysed. The results show that in the outdoor environment, children cooperate very well and gain new knowledge and experience with interest. The study concludes that preschool is one of the first places where a child gains experience and learns to care and be a friend of nature. Keywords: nature, outdoor pedagogy, outdoor activities, environment, emotions, healthy lifestyle. The volume of the Thesis: 50 pages, 5 figures, 2 tables, attachments, sources of literature.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectdaba
dc.subjectbrīvdabas pedagoģija
dc.subjectāra nodarbības
dc.subjectvide
dc.subjectemocijas
dc.titleBērnu izziņas intereses attīstīšana brīvdabas pedagoģijā vidējā pirmsskolas vecumā
dc.title.alternativeDevelopment of children's cognitive interest with outdoor pedagogy in the average preschool age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record