Profesionāli motivēta skolotāja un skolēnu mācīšanās motivācijas mijsakarības sākumskolā
Autor
Brikaine, Megija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lāce, Inguna
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore ir Megija Brikaine. Bakalaura temats ir ‘’ Profesionāli motivēta skolotāja un skolēnu mācīšanās motivācijas mijsakarības sākumskolā’’. Darba mērķis : pētīt un analizēt dažādu autoru teorētiskās atziņas par mācīšanās motivāciju un tās sekmēšanas iespējām. Darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek pētīta un analizēta skolotāja saistība ar skolēnu mācīšanās motivāciju. Darbā tiek skatīts par motivāciju un tā raksturojumu, motivācijas veidiem, skolotāja darbības motivāciju un skolēnu mācīšanās motivāciju, kas palīdz to veicināt. Praktiskajā daļā tiek analizēta skolotāju un skolēnu darbība , kas sekmē mācīšanās motivāciju. Pētījuma gaitā tiek veikta skolēnu un skolotāju anketēšana un skolotāju intervēšana. Pētījums tiek veikts Ventspils ‘’X’’ sākumskolā un Ventspils ‘’Y’’ pamatskolas sākumskolas klasēs. Pētījumā piedalījās 25 skolotāji un 109 skolēni. Pētījumā izvirzīta hipotēze – sākumskolas skolēna mācīšanās motivācija tiks sekmēta, ja būs pozitīva skolēna un skolotāja sadarbība un mācību saturs atbildīs sākumskolas vecuma bērnu attīstības raksturojumam. Darba autore secina, ka izvirzītā hipotēze tiek apstiprināta, jo skolēniem ir pozitīva sadarbība ar skolotājiem, skolotājs ir skolēna autoritāte, kā arī skolotāji, veidojot mācību stundas saturu, ievēro šī vecumposma bērnu īpašības. Darba apjoms ir 54 lpp., 44 bibliogrāfiskie rādītāji, 39 attēli, 3 tabulas un 3 pielikumi. Atslēgas vārdi : skolēns, skolotājs, motivācija, mijsakarības, sākumskola. The author of the work is Megija Brikaine. Bachelor’s research subject is "Interdependence of professionally motivated teacher and pupil learning motivation in primary school". The aim of the work: to study and analyze the theoretical findings of various authors about learning motivation and its promotion possibilities. Bachelor’s research consists of theoretical and practical part. The theoretical part researches and analyzes the teacher's connection with pupils learning motivation. Bachelor’s research looks at motivation and its characteristics, types of motivation, teacher motivation and pupils learning motivation, which helps to promote it. The practical part analyzes the activities of teachers and pupils, which promotes learning motivation. In the course of the research, pupils and teachers are surveyed and teachers are interviewed. The research is carried out in Ventspils "X" primary school and Ventspils "Y" primary school primary school classes. The study involved 25 teachers and 109 students. The research hypothesizes that the motivation of a primary school pupils to learn will be promoted if there is a positive cooperation between the pupil and the teacher and the content of the study corresponds to the characteristics of the development of primary school children. The author concludes that the hypothesis is confirmed, because pupils have a positive cooperation with teachers, the teacher is the pupils authority, as well as teachers, when creating the content of the lesson, take into account the characteristics of children of this age. Thesis consists of 54 pages, 44 bibliographical entries, 39 figures, 3 tables and 3 appendices. Keywords: student, teacher, motivation, interrelationships, primary school.