Intereses par lasīšanu veicināšana bērniem pirmsskolas izglītības 3. Posmā
Автор
Gaļina, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba temats: „Intereses par lasīšanu veicināšana bērniem pirmsskolas izglītības 3. posmā”. Diplomdarba mērķis: teorētiski pamatot un izstrādāt nodarbību un pasākumu kompleksu intereses par lasīšanu palielināšanai vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Darba aktualitāti apstiprina tas, ka šobrīd intereses par lasīšanu paaugstināšanas vecāka pirmsskolas vecuma bērniem ir kļuvusi ļoti aktualitāte, kas vispirms saistāms ar apstākli, ka lasīšanai ir būtiska loma personības attīstībā, tikumiskajā audzināšanā. Lasīšana veicina bērna jēdzieniskās uztveres, izziņas intereses, atmiņas, domāšanas un iztēles attīstību. Lasīšanas interese ir nozīmīgs izziņas aktivitātes sekmēšanas faktors, tādejādi tai ir liela nozīme bērna izglītībā, tai skaitā arī viņa intelektuālā attīstībā. Darbā ir izanalizēta un apkopota pieredze modernā pedagogu, metodiķu, literatūrzinātnieku un pētnieku, kura ir novirzīta uz paaugstināšanu intereses par lasīšanu bērniem pirmsskolas izglītības 3.posmā. Diplomdarbam tiek pievienoti 9 pielikumi. Atslēgvārdi: interese, interese par lasīšanu, izziņas interese, lasīšanas prasmes, bērns pirmsskolas izglītības 3. posmā. SUMMARY Subject of graduation work: "Development of the interest in reading for children in the 3rd stage of pre-school education". The aim of graduation work: theoretically substantiate and develop an exercises and events to increase the interest in reading for older preschool children. The topicality of the work is confirmed by the fact that currently the interest in reading for the promotion of older preschool children has become very actual, which is primarily related to the fact that reading plays an important role in personal development and moral upbringing. Reading promotes the development of the child's conceptual perception, cognitive interests, memory, thinking and imagination. Interest in reading is an important factor in promoting cognitive activity, so it plays an important role in a child's education, including his intellectual development. The work analyzes and summarizes the experience of modern teachers, methodologists, literary scholars and researchers, which is aimed at raising interest in reading for children in the 3rd stage of pre-school education. Graduation work has 9 appendices. Keywords: interest, interest in reading, cognitive interest, reading skills, child in the 3rd stage of pre-school education.