Svelpeņu un šņāceņu izrunas traucējumu mazināšana pirmsskolas vecuma bērniem
Autor
Baļuha, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba nosaukums: Svelpeņu un šņāceņu izrunas traucējumu mazināšana pirmsskolas vecuma bērniem. Darba autore: Jeļena Baļuha Darba zinātniskā vadītāja: Doc. Dr. Paed. Ilze Šūmane Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt vingrinājumu kopu svelpeņu un šņāceņu izrunas traucējumu mazināšanai. Pētījuma hipotēze: Svelpeņu un šņāceņu izrunas traucējumu korekcija norīt veiksmīgi, ja tiek organizēts regulārs un mērķtiecīgs korekcijas darbs, izmantojot dažādus vingrinājumus. Teorētiskajā daļā tiek analizēta zinātniskā literatūra par pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnībām, raksturotas pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības un apguves likumsakarības, apkopota informācija par skaņu izrunas traucējumu izpausmēm un to logopēdiskās korekcijas iespējām, kā arī ir aplūkotas svelpeņu un šņāceņu raksturīgākās izrunas traucējumu izpausmes un to novēršanas paņēmieni. Praktiskajā daļā tiek atspoguļotas darba metodes, veikta bērnu grupas logopēdiskā izpēte, kā arī koriģējoši attīstošā darbība svelpeņu un šņāceņu izrunas traucējumu mazināšanai pirmsskolas vecuma bērniem, balstoties uz zinātniskajā literatūrā gūtajām atziņām, apkopoti un analizēti pētījuma gaitā iegūtie rezultāti. Darba saturs: 66 lapaspuses, 2 attēli, 3 tabulas, 5 pielikumi, 57 literatūras avoti. Atslēgas vārdi – svelpeņu un šņāceņu izrunas traucējumi, sigmatisms, koriģējoši attīstošā darbība. Title of diploma thesis: Reducing the pronunciation disorders of sibilants in preschool children. Author of the work: Jelena Baluha Scientific supervisor of the work: Doc. Dr. Paed. Ilze Sumane Aim of the research: Theoretically find out and practically test a set of exercises to reduce the pronunciation disorders of sibilants Research hypothesis: Correction of pronunciation disorders of sibilants is successful if regular and purposeful correction work is organized using various exercises. The theoretical part analyzes the scientific literature on the peculiarities of preschool children's development, describes the regularities of preschool children's speech development and acquisition, summarizes information about the manifestations of sound pronunciation disorders and their speech therapy correction, as well as the most characteristic manifestations of pronunciation disorders of sibilants and methods of their prevention are considered. The practical part reflects the working methods, speech therapy research of a group of children, as well as corrective developmental action to reduce the pronunciation disorders of sibilants in preschool children, based on the findings of the scientific literature, the results obtained during the research are summarized and analyzed. Content of the work: 66 pages, 2 images, 3 tables, 5 appendices, 57 literature sources. Keywords: pronunciation disorders of sibilants, sigmatism, corrective developmental activity