Priekšsatu veidošana par laiku pirmsskolas izglītībā 3. posmā
Autor
Smirnova, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarbs „Priekšstatu veidošana par laiku pirmsskolas izglītības 3. posmā” ir izstrādāts, lai noskaidrotu, kā izveidot 3. posma bērniem priekšstatu par laiku pirmsskolā. Bērniem jau pirmsskolas vecumā ir nepieciešams iemācīties orientēties laikā: noteikt un izmērīt laiku, plānot un regulēt savu darbību laika gaitā. Diplomdarba autore ir Jūlija Smirnova. Darba zinātniskā vadītāja - Dr. paed. Ilze Šumane. Pētījuma mērķis: izstrādāt materiālu kopu 5-6 gadu veciem bērniem priekšstatu veidošanai par laiku. Tika izvirzīti četri uzdevumi - pētīt teorētisko literatūru par pētījuma problēmu, un noteikt teorētiskos pamatus pirmsskolas vecuma bērnu priekšstatu veidošanai par laiku; pētīt pirmsskolēnu priekšstatu par laiku veidošanos dinamikā; izstrādāt un praksē aprobēt metodisko materiālu sistēmu priekšstatu veidošanai par laiku pirmsskolas 3. posmā; analizēt pētījuma rezultātus. Pētījuma rezultātā ir sasniegts izvirzītais mērķis. Pētījumā noteiktie uzdevumi ir izpildīti. Salīdzinot sākuma un beigu novērojumu datus, ir iespēja secināt, ka ir pieauguši vidējie laika priekšstatu rādītāji. The goal for the diploma thesis “Forming perception of time in preschool education 3 level” is designed to learn how to form ideas about time in preschool for children of the 3 level. Preschool children need to learn to navigate in time: to determine and measure time, to plan and regulate their activities over time. Author of the diploma thesis is Julija Smirnova. Scientific supervisor of the diploma thesis is Dr.paed. Ilze Šumane. Aim of the research was to develop a set of materials for children 5-6 years old to form an idea of time. Four tasks were defined: to study theoretical literature on the problem of research and to determine the theoretical basis for forming ideas of preschoolers about time; to study the idea of preschoolers about the time in dynamics; develop and test a system of methodical materials on the formation of ideas about time in the 3 level of preschool education; analyze the results of the study. Aim of the diploma thesis has been reached. Defined tasks have been fulfilled. Comparison of data gathered during observation at the beginning and at the end observations, can conclude that the indicators of the average time pattern have increased.